A Burning Man fesztiválok egyik alapelve a Leave No Trace (Ne hagyj nyomot). 2015-ben, amikor Nicholas Reichenbach elhagyta a nevadai Black Rock sivatagban tartott éves összejövetelt, eldobott műanyag vizes palackok hegye ütötte meg a szemét, és úgy döntött, tesz valamit az ügyben. Egyetlen családi tulajdonú kanadai artézi forrásból kiindulva Reichenbach megalapította a Flow nevű italgyártó céget, amely egyedülállóan nagy figyelmet fordít a fenntarthatóságra a vízgazdálkodás és a természetes lúgos forrásvíz megújuló csomagolásának használata mellett.
Hol tart most? A Flow Sparkling Mineral Spring Waters új prémium sorozatánál (Flow) teljesen új irányba indultak el: 300 ml-es alumíniumpalackokkal jelentek meg a piacon.
A 70%-ban újrahasznosított alumíniumból készült palackok 30%-kal kevesebb alumíniumot használnak fel, mint a konkurens csomagolások, és 60%-kal kevesebb energiát igényel az előállításuk, mint a hagyományos dobozok és palackok, így csökken a szén-dioxid-kibocsátás. A szabadalmaztatott palackkialakítást a Kingston Aluminium Technology Inc.-vel együttműködésben fejlesztették ki, amely kizárólag a Flow számára gyártja a palackokat.
A Flow Sparkling Mineral Spring Water palackok tetején csavaros alumíniumkupak található, és bár a zsugorfóliás címkék az eredeti tervezési koncepció részét képezték, Reichenbach szerint a vállalat 2025 elején átáll a közvetlen palackos nyomtatásra.
A Flow pezsgő ásványvíz bevezetése a Flow csomagoló üzletága számára is jelentős mérföldkövet jelent. A cég új gyártósort telepített, amely képes saját alumíniumpalackjainak csomagolására, illetve más márkák társcsomagolására is.
Forrás: https://ccentral.ca/flow-sparkling-water
Korábbi cikkünkben pedig egy magyar egyetemistát mutattunk be, ő is a víz csomagolását gondolta újra: Kihívás és kellemes időtöltés a csomagolástervezés