A Tesco QR-kódokkal váltaná fel a hagyományos vonalkódokat a termékein – egyesek már a második vonalkód forradalomról beszélnek.
Már tesztelik a rendszert
Az angol Tesco kezdetben 12 saját márkás friss élelmiszer- és húsárun alkalmazza az új technológiát – írja a Worchester News. Az új QR-kódok amellett, hogy elősegítik a pénztárnál való gyors beolvasást, a vásárlók számára is hasznosak: ők ugyanis az okostelefonjuk segítségével tájékozódhatnak az adott áruról.
A Tesco már teszteli az új rendszert, ami tápanyagtartalomtól az allergénekig, lejárati időtől a származási helyig tájékoztatja a vásárlókat. Ha beválik a Tesco újítása, azzal a vonalkódok végleg eltűnhetnek a boltokból és pénztárgépekből. Ez pedig csak a vonalkód 1974. június 26-i első használatához mérhető történelmi esemény lenne.
A PepsiCo, a Walmart, a PandG, a L’Oréal és az Amazon már szintén teszteli a technológiát, amit a tervek szerint 2027-ig be is vezetnének. QR-kódokat már ma is alkalmaznak az üvegvisszaváltás, illetve az élelmiszer-biztonsági visszahívások kapcsán.
Összeállította: Csomor Zsolt
Szöveg forrása: nlc.hu