Az Amazon 2025-ben 16%-kal csökkentette a műanyag csomagolásának felhasználását, ami közel 75 ezer tonna megtakarítást jelent. A vállalat a papíralapú, könnyebben újrahasznosítható megoldásokra váltott, amit a környezetvédők is üdvözöltek.
Műanyag helyett papír – vásárlóbarát fordulat
Az e-kereskedelmi óriás bejelentette, hogy jelentősen mérsékelte az egyszer használatos műanyagcsomagolások mennyiségét, és mind nagyobb arányban alkalmaz papíralapú alternatívákat. A Reuters beszámolója szerint ez 16%-os visszaesést jelentett, amely számokban kifejezve 74 137 tonnával kevesebb műanyag felhasználását jelenti az elmúlt évben.
A váltás nemcsak környezetvédelmi, hanem fogyasztói szempontból is előnyös: a papírcsomagolás könnyebben kezelhető a háztartási szelektív hulladékgyűjtésben, és szélesebb körben hasznosítható újra, mint a plasztik. A vásárlói élményt a vállalat új automatizált csomagolási rendszerei is erősítik, amelyek a termék méretéhez igazodó, „right-sizing” dobozokat készítenek, így elkerülhető a felesleges anyagfelhasználás és a túlzott térkitöltő anyagok alkalmazása.
Az Amazon emellett kiterjesztette a „Ships in Product Packaging” programot, amelynek lényege, hogy a termékek közvetlenül a gyári csomagolásukban jutnak el a vásárlóhoz, külön külső doboz nélkül. A vállalat szerint ezzel jelentős mennyiségű papírt és kartont spórolnak meg, miközben a szállítási folyamat is hatékonyabbá válik.
A kezdeményezést a környezetvédő szervezetek is pozitívan fogadták, mivel az Amazon a világ egyik legnagyobb csomagolóanyag-felhasználója. A példájuk így messze túlmutat saját működésükön: hatással lehet a teljes globális e-kereskedelmi és logisztikai szektorra. A változás egyben arra is utal, hogy a vállalat stratégiájában a fenntarthatóság egyre hangsúlyosabb szerepet kap.
Szöveg forrása: Reuters
Transpack Tudástár
Papíralapú csomagolás az e-kereskedelemben – Az Amazon 2025-ben 16%-kal mérsékelte a műanyag csomagolóanyagok használatát, és papíralapú alternatívákra váltott. A papír előnye, hogy szélesebb körben és egyszerűbben újrahasznosítható, mint a plasztik, így a háztartási szelektív gyűjtésben is könnyebben kezelhető. Az e-kereskedelmi óriás emellett méretre szabott („right-sizing”) dobozokat és a „Ships in Product Packaging” programot alkalmazza, amely felesleges külső csomagolás nélkül szállít. Ez a trend nemcsak környezeti előnyökkel jár, hanem a teljes logisztikai lánc hatékonyságát is növeli.