fbpx

Lelki felüdülés

Írta: Transpack-2023/III. lapszám cikke - 2023 június 22.

Művészi csomagolásaival és más időkbe visszavezető történeteivel a Le Jardin Retrouvé parfümház nemcsak kellemes illatokat kínál, hanem olyan márkaüzemet is, amelyet a világjárvány kezdete óta különösen jól fogadtak a fogyasztók.

Szeretnivaló történet egy hagyományos márka köré

A Le Jardin Retrouvé családi vállalkozás valóban olyan, mint egy „újrafelfedezett kert”, ahogy a neve is sugallja – szeretettel ápolja egy 1975-ben alapított, majd az alapítók, Yuri és Arlette Gutsatz halálával eltűnt sikeres családi parfümipari vállalkozás örökségét. Fiuk, Michel Gutsatz és felesége, Clara Feder 2016-ban élesztette újjá a párizsi parfümházat. Ehhez Maxence Moutte-tól kaptak segítséget, aki újraalkotta Yuri receptúráit. Együtt keresték elő Arlette stílustanácsadó és dizájner kiterjedt szövet- és vázlatgyűjteményét, és mesebeli képekkel, de a mai fogyasztóknak tetsző csomagolástervezéssel szeretnivaló történetet szőttek a hagyományos márka köré.

parfüm
A Le Jardin Retrouvé folyamatos sikerének záloga az online jelenlét

A fiatalabb generáció igényelni fogja a luxuscikkeket

Amikor parfümöt adsz el, akkor egy álmot is árulsz: a valóságból való menekülés lehetőségét olyasvalami által, ami művészi és spirituális szintre emeli, és jó érzéssel tölti el az embereket. Ebben semmi sem változott, de a Covid-járvány felerősítette ezt. Az emberek nem hagytak fel a parfümök használatával, inkább az ellenállóképesség egyik formájává vált. Nem hagyjuk, hogy a járvány elkeserítsen minket, és a parfüm ebben segíthet. A parfüm intimebb funkciót kapott, ellentétben a világjárvány előtti időkkel, amikor azért használtunk parfümöt, hogy mások felfigyeljenek ránk” –mondja Clara Feder kreatív igazgató.

házaspár
Clara Feder és Michel Gutsatz Párizsban álmokat és parfümöket árul

Felgyorsult egészségügyiés biztonsági trendek, amika csomagolásra is kiterjednek

A Covid-járvány felgyorsította azt az egészségügyi és biztonsági trendet is, amely a bioélelmiszerekkel és újabban a Clean-Beauty mozgalommal már javában zajlott. Az illatszerek mintegy új kiegészítésként jelentek meg” – mondja Gutsatz. Korábban csak szűkebb réteg érdeklődött az egészség és a biztonság iránt, amíg ezek a kérdések ma már az emberek többségét foglalkoztatják. A Le Jardin Retrouvé nemrégiben úgy döntött, hogy felülvizsgálja saját receptúráit, és megnézi, hogy mit lehetne javítani az egészség területén.

Tavaly elhatároztuk, hogy az élre állunk, és változtatásokat hajtunk végre még akkor is, ha ezt a törvény nem is írja elő” – mondja Feder. „Eltávolítottunk néhány kulcsfontosságú összetevőt, amelyek közül az egyik nem volt biológiailag lebomló, egy másik pedig endokrin zavarokat okozott.

A Le Jardin Retrouvé-nál az egészséggel, biztonsággal és a fenntarthatósággal kapcsolatos aggodalmak a csomagolásra is kiterjednek. Itt a vállalat az utántöltő csomagolásokra, valamint az újrahasznosítható és FSC tanúsítvánnyal rendelkező, környezetbarát festékekkel nyomtatott másodlagos csomagolásokra támaszkodik. „Hiszünk az utántöltésben, az eltarthatóságban és a dolgok megőrzésében” – mondja Feder. „Ezek azok, amelyeket a kezdetektől fogva prioritásként kezelünk.”

A törékeny palackok szállítása azonban nem problémamentes, és Gutsatz arról számol be, hogy még mindig keresik a hab védőanyag megfelelő helyettesítőjét. A csomagolások egyik elemét – a szövetzsákokat – az emberek nem szívesen dobják ki. Ezek az Arlette által importált szövetekből szövetkollekcióból készülnek.

Arlette-nek egyszerűen nem volt stílusa, hogy bármit is kidobjon – magyarázza Feder, aki örömmel hasznosítja újra a gyűjteményt, és másokkal is megosztja a szövethagyatékot. Vásárlóik imádják a szövetből készült zacskókat, különleges hitelességet kölcsönöznek a parfümajándéknak. „Nagyon fontos számunkra a termékek csomagolása. Soha nem fog eltűnni, de meggyőződésem, hogy eladási elemként még mindig alulfejlett. 12 évvel ezelőtt egy luxus és sajátmárkás ügynökséget vezettem Párizsban. Ott megtanultam, hogy az eladások 40%-kal nőhetnek vagy csökkenhetnek, ha megváltoztatjuk a csomagolás megjelenését. Aki ezt megértette, megérti a csomagolás döntő jelentőségét is.”

Forrás: Inspire 2022/68 | Szerző: Cari Simmons | Illusztráció: Inspire | Fordítás: LUPE Magazin