ÜZEMELTETÉS ÚJ ALAPOKON – INTERJÚ EDŐCS JÁNOSSAL, A DR CLEAN KFT. ÜGYVEZETŐJÉVEL
A Dr Clean Kft. 16 éve kínál professzionális üzemeltetési szolgáltatásokat – most azonban új szintre lép: takarítórobotokat, saját fejlesztésű facility management rendszert és digitális minőségellenőrzést vezet be. Edőcs János ügyvezető szerint ezek az innovációk nemcsak tehermentesítik a személyzetet, hanem átláthatóbbá, hatékonyabbá és fenntarthatóbbá is teszik a működést.
Nemrégiben figyelemre méltó innovációkkal jelentek meg egy logisztikai rendezvényen. Kérem, meséljen kicsit a cég történetéről, és arról, milyen irányba haladnak!
– A Dr Clean Kft. egy magyar tulajdonú, 16 éve működő cég, amely professzionális üzemeltetési szolgáltatásokat nyújt – takarítás, őrzés-védelem és kertészet területeken. Kifejezetten nagy méretű, üzleti ingatlanokkal foglalkozunk, ahol a rendezett és biztonságos környezet alapkövetelmény. Ami kiemel minket a piacon, az a folyamatos fejlődés iránti elkötelezettségünk – legyen szó a szolgáltatások minőségéről, a hatékonyságról vagy éppen az általunk alkalmazott technológiákról. Hiszünk abban, hogy a digitalizáció, a fenntartható működés és a transzparens munkavégzés nemcsak megfelelés a kor elvárásainak, hanem konkrét versenyelőnyt is jelenthet.
Milyen változásokat tapasztaltak az iparágban az elmúlt időszakban? Milyen elvárásokkal érkeznek most az ügyfelek?
– Az elmúlt évek során az ügyféligények érezhetően átalakultak. A költséghatékonyság iránti elvárás fokozódott, miközben a szolgáltatási színvonal, az ellenőrizhetőség és a minőségbiztosítás továbbra is kulcsfontosságú szempontok maradtak. Mindezt egy olyan iparági környezetben kell biztosítani, ahol a szolgáltatások jelentős része továbbra is emberi munkaerőre épül – ami a munkaerőhiány és az egyre komplexebb feladatok miatt egyre nehezebben fenntartható modell. Erre két irányból válaszolunk: egyrészt célzottan automatizálunk, másrészt digitális, átlátható minőségirányítási rendszereket vezetünk be. Ezek a fejlesztések nemcsak az operatív hatékonyságot növelik, de pontos, visszakövethető adatokat is szolgáltatnak – ez ügyfél- és vezetői oldalról is egyaránt értékes.
Milyen konkrét digitalizációs megoldásokat vezettek be eddig, és mi a következő lépés?
– Jelenleg az egyik legizgalmasabb fejlesztésünk a takarítórobotok bevezetése, ennek a technológiának a hatékony implementálását olyan kiemelt partnereinkkel közösen teszteljük, akik nagy alapterületű létesítményben – például logisztikai központokban és ipari épületekben dolgoznak. Ezek az eszközök intelligens szenzorokkal felszereltek, előre programozott útvonalakon képesek közlekedni, és akár lifthasználatra is alkalmasak. A célunk, hogy a monoton, időigényes padlótisztítási feladatokat részben automatizáljuk – ezzel tehermentesítve a személyzetet, és egyenletesebb minőséget biztosítva.
A robotok működés közben adatokat rögzítenek, jelentéseket készítenek – ez komoly előrelépést jelent majd a minőségbiztosítás és átláthatóság területén is. Ugyanakkor fontos hangsúlyozni, hogy ezek nem egy az egyben váltják ki az emberi munkaerőt, inkább támogatják és kiegészítik, lehetővé téve, hogy a munkatársak magasabb hozzáadott értékű feladatokra koncentráljanak. Az automatizálás legfőbb célja az egy szolgáltatási órára jutó költség lehető legnagyobb mértékű csökkentése a hatékonyság megtartása, vagy növelése mellett. A fenntarthatóság szempontjából is pozitív hatással számolunk: a robotok működése víz- és vegyszerhasználat, valamint energiafelhasználás tekintetében is optimalizált.
Az okostelefonok és applikációk korában felmerül a kérdés, hogy nincs-e valami jó kis alkalmazás, amivel monitorozni lehet a takarítókat, őröket, kertészeket?
– A már kiforrott, biztonságos takarító robotok bevetése mellett gőzerővel dolgozunk saját fejlesztésű, moduláris facility management rendszerünk bevezetésén is, amelyet a takarítás, őrzés-védelem és kertészet szakterületeink szerint egyedileg kialakított megoldásokban dolgozunk ki. Az őrzési modul már tesztelés alatt áll – digitális portaszolgálati funkciókkal (pl. vendég- és kulcsnyilvántartás, eseménynapló), valamint NFC-alapú járőrözés-támogatással.
A takarítási modul kialakítása a fejlesztés második mérföldköve: NFC-alapú munkakezdés, naprakész feladatlisták és digitális minőségellenőrzés szerepel benne – ezek célja az átláthatóság és a napi operatív munka támogatása. Hosszú távon egy olyan egységes rendszer kialakítására törekszünk, amely valódi üzleti intelligenciát biztosít – nemcsak a saját működésünk, hanem ügyfeleink döntéshozatala szempontjából is.
Hogyan fogadják ezeket az újításokat az ügyfelek?
– A visszajelzések szerencsére nagyon biztatók. Ügyfeleink értékelik, ha nemcsak elvégezzük a munkát, hanem azt dokumentált, objektív módon is bemutatjuk. Ez nemcsak biztonságot és átláthatóságot ad, de a bizalom szintjét is erősíti.
Fontos versenyelőnynek tartjuk, hogy a rendszer magyar nyelvű, testre szabható, és a hazai piac igényeihez igazított – nem egy külföldi szoftver lokalizált változata, hanem saját fejlesztés.
Jelenleg is keresünk olyan partnereket, akik szívesen részt vennének a rendszer tesztelésében és a közös továbbfejlesztésben. Nyitottak vagyunk a valós piaci visszajelzésekre, hiszen ezek alapján tudunk igazán jól működő, praktikus megoldásokat fejleszteni. A működési hatékonyság, a szolgáltatásminőség és a digitalizáció ma már szorosan összefonódó tényezők. A Dr Clean Kft. számára az innováció nem öncélú törekvés, hanem eszköz – egy olyan eszköz, amellyel ügyfeleink számára hosszú távon is stabil, megbízható és modern partnerséget tudunk biztosítani.
Sándor Ildikó | Fotó: Dr Clean Kft.
Transpack Tudástár: Automatizált takarítás
A Dr Clean Kft. magyar tulajdonú üzemeltetési szolgáltatóként 16 éve működik, és mára robotizált takarítási megoldásokkal, saját fejlesztésű facility management rendszerrel és digitális minőségellenőrzéssel támogatja partnereit. Az automatizált takarítás célja, hogy a nagy alapterületű létesítményekben – például logisztikai központokban és ipari épületekben – a monoton, időigényes feladatokat részben gépesítsék, ezzel tehermentesítve a személyzetet és javítva a minőség egyenletességét. Az intelligens takarítórobotok szenzorokkal, előre programozott útvonalakkal, jelentéskészítő funkciókkal és optimalizált víz-, vegyszer- és energiafelhasználással működnek, így egyszerre növelik a hatékonyságot, az átláthatóságot és a fenntarthatóságot.