A Cando Rail & Terminals egy régi dízelmozdony átépítésével mutatta be első akkumulátoros tolatógépét. A fejlesztés célja a helyi emissziók megszüntetése és az energiahatékonyság javítása a hideg éghajlaton is.
Több mint kétezer tolatógépen alkalmazhatnák
Kanadában egy 4 millió kanadai dolláros fejlesztési projekt keretében készült el a Li-Ion 2025 névre keresztelt akkumulátoros mozdony, amelyet a Cando Rail & Terminals mutatott be. A programot 2 millió dollárral támogatta az Emissions Reduction Alberta, a műszaki megvalósításban pedig az amerikai Innovative Rail Technologies működött közre.

A projekt egy meglévő dízelmozdony teljes átépítésével valósult meg. A vállalat szerint ezzel a technológiával akár több mint kétezer, jelenleg üzemben lévő kanadai tolatógép esetében is alkalmazható lehet, zöldítve a logisztikai ágazatot.
A jármű lítium-ion akkumulátorokkal működik, a gyártó a nikkel-mangán-kobalt cellák mellett döntött. Bár ezek kisebb energiasűrűséget biztosítanak, előnyük a fokozott biztonság: védőburkolatuk megakadályozza az öngyulladást, és tűz esetén hagyományos oltóberendezésekkel is kezelhetők. A cél, hogy a mozdony a helyi károsanyag-kibocsátást teljesen megszüntesse, a zajterhelést csökkentse, és az energiafelhasználást optimalizálja – különösen ipari pályaudvarokon és olyan telephelyeken, ahol rendelkezésre áll fix töltési infrastruktúra. A fejlesztés különlegessége, hogy a mozdony hideg éghajlati körülmények között is megbízhatóan üzemel, ahol korábban a hagyományos akkumulátoros rendszerek alkalmazása komoly kihívást jelentett.
Szöveg forrása: Railway Gazette
Transpack Tudástár: dízelmozdony – A Cando Rail & Terminals egy régi dízelmozdonyt alakított át akkumulátoros üzemű tolatógéppé, megszüntetve a helyi emissziókat és növelve az energiahatékonyságot. A technológia több mint kétezer kanadai mozdony zöldítésére is alkalmas lehet.