Három szolgáltató 70,3 millió eurós uniós támogatással kezd nagy teljesítményű, kifejezetten teherautókra méretezett töltőhálózatot kiépíteni Európában. A rendszer 9 országra terjed ki a fő közlekedési folyosók mentén, 0–24-es eléréssel.
55 helyszín, 330 töltőpont 2028-ig
Az E.ON Drive Infrastructure (EDRI), a Voltix és a GreenWay közös projektje jelentős, 70,3 millió eurós uniós támogatással indul. A beruházás célja egy, kifejezetten a közúti áruszállítást kiszolgáló, nagy teljesítményű elektromos töltőhálózat létrehozása Európa fő közlekedési útvonalain.
A tervek szerint 2028 őszéig kilenc országban – köztük Magyarországon – 55 helyszínen összesen 330 megawattos töltőpont létesül. Minden állomáson legalább négy töltőegység működik majd. A hálózatot a nap 24 órájában használhatják a fuvarozók, és a szolgáltatók roamingot, illetve egyszerű fizetési megoldásokat ígérnek.
A közlemény szerint az E.ON-csoporthoz tartozó EDRI már most is jelentős szereplő a töltőpiacon: 11 európai országban több mint 8300 nyilvános töltőpontot üzemeltet, ezek között magyarországi állomások is vannak.
A Voltix – a VINCI Concessions leányvállalata – tehergépjárművek számára kialakított nyilvános töltőállomások építésére és üzemeltetésére specializálódott. A GreenWay pedig Lengyelországban, Szlovákiában és Horvátországban összesen 4802 töltőpontot működtet több mint 1400 helyszínen.
A három szereplő szerint a megawattos töltés elengedhetetlen ahhoz, hogy az elektromos teherautók a dízeljárművekkel szemben is reális alternatívává váljanak a távolsági áruszállításban.
Szöveg forrása: hungarokamion.hu
Transpack Tudástár: Nagy teljesítményű teherautó-töltőhálózat – Európában 70,3 millió eurós uniós támogatással indul 55 helyszínen, 330 megawattos töltőpont kiépítése 2028-ig, kifejezetten elektromos tehergépjárművek számára, 0–24 órás eléréssel.

