A Scania ügyfeleivel teszteli a fenntarthatóbb megoldásokat

Írta: Csomor Zsolt - 2025 december 15.

Az elektromos szállítmányozás továbbra is a Scania fenntartható fuvarozási stratégiájának központi eleme, ám a vállalat más technológiákat és megoldásokat is figyelemmel kísér. A Pilot Partner programjában az Asko Norge AS-szel közösen hidrogén-üzemanyagcellás teherautókat tesztelnek valós logisztikai körülmények között.

Cél a fenntartható szállítmányozás lehetőségeinek kiaknázása

A Scania teljes mértékben elkötelezett az e-mobilitás mellett, ám továbbra is minden követ megmozgat annak érdekében, hogy kiaknázza a fenntartható szállítmányozás egyéb lehetőségeit, amint azt a Pilot Partner programjának legújabb kutatási kezdeményezése is mutatja.

Transpack Tudástár: Hidrogén-üzemanyagcellás Scania teszt – A Scania az Asko Norge AS-szel közösen valós logisztikai körülmények között vizsgálja a hidrogén-üzemanyagcellás teherautók műszaki és üzleti teljesítményét; a pilot célja megérteni, hogyan egészítheti ki a hidrogéntechnológia a villamosítást a fenntartható szállítmányozásban.

November elején a svájci Bern városában megrendezett Transport.CH kiállításon a Scania bemutatta az Asko Norge AS társasággal folytatott együttműködését. Ennek keretében valós üzemeltetési körülmények között tesztelnek hidrogén-üzemanyagcellás teherautókat, hogy felmérjék azok műszaki teljesítőképességét, gyakorlati megvalósíthatóságát és üzleti potenciálját. Az Asko Norge AS a fenntartható logisztika egyik piacvezető szereplője, amely régóta partnerségi viszonyt ápol a Scaniával.

Bár ezek a járművek még nem érhetők el a piacon, ám a Scania szélesebb körű Pilot Partner programjának szerves részét képezik. A kezdeményezés célja, hogy kiválasztott ügyfelekkel közösen, valós üzemeltetési körülmények között tesztelje a villamosítási technológiákat és más innovatív megoldásokat, annak érdekében, hogy felmérjék, miként járulhatnak hozzá a fosszilis tüzelőanyag mentes közlekedéshez.

hidrogén üzemanyagcellás scania tehergépkocsi

A hidrogén-üzemanyagcellás jármű tesztje nem változtat a Scania szállítmányozási iparág szén-dioxid-kibocsátásának csökkentésére irányuló stratégiáján, amely továbbra is a közvetlen villamosításra összpontosít. Ugyanakkor ez egyike a Pilot Partner program keretében végzett számos tesztnek, amelyek célja annak megértése, hogy a különböző energiahordozók és hajtásláncok hogyan teljesítenek. A cél annak megállapítása, hogy más technológiák és üzemanyagok valós körülmények között milyen előnyökkel és hátrányokkal rendelkeznek.

Az Askoval közösen végzett pilot jellegű tesztek

A Scania bevált elektromos hajtáslánc-technológiájának, és a hidrogén rendszereknek a kombinálásával a Scania és az Asko első tapasztalatai alapján a teherautók akár 1000 kilométeres hatótávolságot is elérhetnek egyetlen tankolással, miközben mindössze vízgőzt bocsátanak ki. A két vállalat együttműködése jól szemlélteti, hogy miként segítik a partnerségek a fenntartható szállítmányozás gyakorlati előrehaladását.

Szöveg forrása: Scania


Transpack Tudástár: Hidrogén-üzemanyagcellás Scania teszt – A Scania az Asko Norge AS-szel közösen valós logisztikai körülmények között vizsgálja a hidrogén-üzemanyagcellás teherautók műszaki és üzleti teljesítményét; a pilot célja megérteni, hogyan egészítheti ki a hidrogéntechnológia a villamosítást a fenntartható szállítmányozásban.

Transpack
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.