Az elektromos szállítmányozás továbbra is a Scania fenntartható fuvarozási stratégiájának központi eleme, ám a vállalat más technológiákat és megoldásokat is figyelemmel kísér. A Pilot Partner programjában az Asko Norge AS-szel közösen hidrogén-üzemanyagcellás teherautókat tesztelnek valós logisztikai körülmények között.
Cél a fenntartható szállítmányozás lehetőségeinek kiaknázása
A Scania teljes mértékben elkötelezett az e-mobilitás mellett, ám továbbra is minden követ megmozgat annak érdekében, hogy kiaknázza a fenntartható szállítmányozás egyéb lehetőségeit, amint azt a Pilot Partner programjának legújabb kutatási kezdeményezése is mutatja.
November elején a svájci Bern városában megrendezett Transport.CH kiállításon a Scania bemutatta az Asko Norge AS társasággal folytatott együttműködését. Ennek keretében valós üzemeltetési körülmények között tesztelnek hidrogén-üzemanyagcellás teherautókat, hogy felmérjék azok műszaki teljesítőképességét, gyakorlati megvalósíthatóságát és üzleti potenciálját. Az Asko Norge AS a fenntartható logisztika egyik piacvezető szereplője, amely régóta partnerségi viszonyt ápol a Scaniával.
Bár ezek a járművek még nem érhetők el a piacon, ám a Scania szélesebb körű Pilot Partner programjának szerves részét képezik. A kezdeményezés célja, hogy kiválasztott ügyfelekkel közösen, valós üzemeltetési körülmények között tesztelje a villamosítási technológiákat és más innovatív megoldásokat, annak érdekében, hogy felmérjék, miként járulhatnak hozzá a fosszilis tüzelőanyag mentes közlekedéshez.
A hidrogén-üzemanyagcellás jármű tesztje nem változtat a Scania szállítmányozási iparág szén-dioxid-kibocsátásának csökkentésére irányuló stratégiáján, amely továbbra is a közvetlen villamosításra összpontosít. Ugyanakkor ez egyike a Pilot Partner program keretében végzett számos tesztnek, amelyek célja annak megértése, hogy a különböző energiahordozók és hajtásláncok hogyan teljesítenek. A cél annak megállapítása, hogy más technológiák és üzemanyagok valós körülmények között milyen előnyökkel és hátrányokkal rendelkeznek.
Az Askoval közösen végzett pilot jellegű tesztek
A Scania bevált elektromos hajtáslánc-technológiájának, és a hidrogén rendszereknek a kombinálásával a Scania és az Asko első tapasztalatai alapján a teherautók akár 1000 kilométeres hatótávolságot is elérhetnek egyetlen tankolással, miközben mindössze vízgőzt bocsátanak ki. A két vállalat együttműködése jól szemlélteti, hogy miként segítik a partnerségek a fenntartható szállítmányozás gyakorlati előrehaladását.
Szöveg forrása: Scania
Transpack Tudástár: Hidrogén-üzemanyagcellás Scania teszt – A Scania az Asko Norge AS-szel közösen valós logisztikai körülmények között vizsgálja a hidrogén-üzemanyagcellás teherautók műszaki és üzleti teljesítményét; a pilot célja megérteni, hogyan egészítheti ki a hidrogéntechnológia a villamosítást a fenntartható szállítmányozásban.


