A koronavírus-járvány világszerte még soha nem látott módon sújtotta az árufuvarozást. A vírus következményeit még nem tudhatjuk előre… Azonban a Dachser számára egy valami biztos: amikor nem lehet hosszú távra tervezni, akkor a stabilan működő logisztikai hálózatok különösen felértékelődnek.
Az időszámítás jelenleg két részre osztható: a koronavírus előtti és utáni időszakra. A kettő között – vagyis jelenleg – világszerte számos tényező megkérdőjelezhetővé vált a gazdaságban, a politikában és a társadalomban egyaránt. Lezárások vannak mindenhol. A korlátozásokat ugyan elkezdték enyhíteni, azonban a közösségi és a gazdasági nyitás csak kis lépésekben indul újra. A fertőzés egy új, esetleg még pusztítóbb hullámával kapcsolatban továbbra is fokozott az aggodalom. Bármilyen megbízható előrejelzés elképzelhetetlennek tűnik mind a politikai döntéshozók, mind az orvosi és tudományos szakértők részéről. Egyetlen dolog biztos jelenleg, a bizonytalanság,
Van-e jó üzleti döntés?
Amikor egyes termelési területek leállnak, vagy amikor egy teljes gazdasági ágazatnak hirtelen már nincs szükségük áruk szállítására, az nyomás alá helyezi a logisztikai hálózatokat. A hálózatokat jellegüknél fogva számos különféle elem alkotja, amelyek szorosan egymáshoz kapcsolódnak az ellátási láncok működtetése érdekében. Ha az egyik elem leáll, az egész gépezet megérzi a hatásokat. – A folyamatban lévő fejlesztéseink szempontjából folyamatosan módosítanunk kell az üzleti döntéseinken és újakat is kell hoznunk.” – magyarázza Bernhard Simon, a Dachser vezérigazgatója. Elmondása szerint a Dachser mind központilag, mind az üzleti egységekben válságkezelési bizottságokat hozott létre. Ezek kiváló, átfogó információkat és támogatást nyújtanak az Igazgató Tanácsnak.
– Tekintettel az üzleti tevékenységek jelenlegi korlátozásaira, nem kerülhetjük el az ipari termékek üzletágában a volumen visszaesését. Különösen Spanyolországban, Olaszországban és Franciaországban – folytatja Simon. Ezekben az országokban a Road Logistics üzletágakban a szállított tömeg bizonyos esetekben 40%-os visszaesést eredményezett. – Telephelyeink kimagasló kezdeményező képességükről tettek tanúbizonyságot és teljes mértékben a vállalat érdekében cselekedtek. Nekik köszönhetően képesek vagyunk rugalmasak maradni a válságban is, és alkalmazkodni a szállítmányozás megszervezésének körülményeihez. Csökkentve a rendszeres menetrend szerinti járatokat. – mondja Simon. – Az a tény, hogy bizonyos mértékű védelmet nyújt nekünk, hogy ennyire széleskörűen vagyunk jelen az európai logisztikában.
A Dachser biztosítja – különösen a Food Logistics üzletágban – az emberek alapvető szükségleteinek kulcsfontosságú elemeit. Míg a nagy élelmiszerfogyasztók, például a szállodák, éttermek, kávézók az év első felében eltűntek, a szupermarketekben a kereslet jelentősen megnőtt. Még ha a pánikvásárlás által kifosztott szupermarketek polcainak a látványától néhányan aggódtak is: a logisztika mindig is biztosított volt. Minden elfogyott elem automatikusan új megrendeléseket idéz elő. Bár néhány napot igénybe vesz, amíg a kereskedő raktára megint megtelik és feltöltheti a polcokat árukkal.
A küzdelem nem áll meg
A Dachser Air & Sea Logistics felbecsülhetetlen szerepet játszik a Covid-19 elleni küzdelemben is. Az alapvető védőfelszereléseket a Road Logistics üzletággal együttműködésben szállítja az egészségügyi dolgozók számára a világ számos országában. A Dachser hisz abban, hogy az e fajta támogató cselekedetek és a folyamatban lévő napi üzleti tevékenység fontos üzenetet közvetít. Telephelyein és világszerte az összes helyszínen az operatív munka hatékonyan működött a koronavírus-válság ellenére. És ez vonatkozik mind a Road Logistics, mind a Air & Sea Logistics üzletágra. – Mindez azt jelenti, hogy a globálisan nehéz időkben is stabilan működünk. Itt vagyunk ügyfeleink és partnereink számára. Bízhatnak a Dachserben. – teszi hozzá Simon.