A Tesco az avokádók satírozását vagy „tetoválását” teszteli, hogy ezzel is csökkentse a címkézéshez használt több millió műanyag matrica használatát.
A lézeres vésést tesztelik a matricák alternatívájaként, emellett pedig kartonra váltanak a műanyag csomagolások helyett egy hulladékcsökkentési kísérlet részeként.
Egymillió matricát spórolhatna évente
A Tesco az avokádók satírozását vagy „tetoválását” teszteli, hogy ezzel is csökkentse a címkézéshez használt több millió műanyag matrica használatát.
A Tesco egy gyümölcsszállítóval együttműködésben indított kísérlete keretében jelenleg az extra nagy avokádókon használt matricák helyettesítésén dolgozik, azokat lézeres gravírozásra cserélve – írja a The Guardian.
A Tesco – az Egyesült Királyság legnagyobb szupermarketje, amely évente közel 70 millió avokádót értékesít – azt állítja, hogy a programmal közel egymillió műanyag matrica használatát lehetne megtakarítani a gyümölcs nagy méretű változatán, ahol a technológiát először alkalmazzák.
A számítógép által irányított lézerek egy apró réteget távolítanak el az avokádó héjáról, amivel kevesebb mint egy másodperc alatt bevésik az információt. Az eljárás a vonalkód mellett a gyümölcs méretét és fajtáját is közli a vásárlókkal.
270 délkelet-angliai Tesco áruházat vontak be a tesztelésbe, és amennyiben a vásárlók visszajelzései pozitívok, akkor az egész csoportra kiterjesztik – olvasható a hvg.hu fordításában.
A program keretében a Tesco azt is teszteli, hogy a műanyag tálcák helyett a könnyebben újrahasznosítható kartonra cserélik az avokádó ikercsomagolásait, amivel évente több mint 20 millió darab műanyag csomagolást takaríthatnak meg.