2024-ben kiemelkedő forgalomnövekedést ért el a magyar intermodális szállítási szektor. A jelentős bővülés a hazai logisztikai szereplők versenyképességét is új szintre emelte, és megalapozta Magyarország gyűjtő-elosztó központ szerepét az európai vasúti-közúti hálózatban.
Látványosan fejlődött az intermodális fuvarozás
2024-ben az intermodális fuvarozás látványos fejlődést ért el. Az MLSZKSZ adatai szerint a magyarországi intermodális terminálokra érkező és induló forgalom 122 százalékkal nőtt 2023-hoz képest (853 096 TEU), ami kiemelkedő teljesítmény az európai stagnálás közepette. Ez a növekedés lehetővé tette, hogy Magyarország először lépjen fel gyűjtő-elosztó HUB-ként az európai intermodális fuvarozási hálózatban.
A rakott konténerek száma 33,8 %-l, a félpótkocsis vasúti forgalom pedig 21,3%-kal nőtt, részben a gyárépítésekhez kapcsolódó kampányszerű beszállítások, részben az Észak-Szerbiába és Nyugat-Romániába irányuló új forgalmi kapcsolatok miatt. Az üres konténerek száma 3,4%-kal csökkent, ami a hazai export erősödését és a szomszédos országokba irányuló nemzetközi forgalom élénkülését jelzi. A növekedést támogatta az Energiahatékonysági Kötelezettségi Rendszer (EKR) keretében megvalósított félpótkocsis közúti forgalmak vasútra terelésének pozitív hatása, valamint új vidéki terminálok megjelenése, amelyek ígéretes lehetőségeket nyitnak a jövőben.
Szöveg forrása: MLSZKSZ