A holland Betuweroute árufuvarozási vonalán egyéves próbaüzem kezdődött az automatizált tehervonat-üzemeltetésre. A projektet a ProRail és a DB Cargo közösen végzi, kizárólag tesztcélú futásokkal. A mozdony kereskedelmi árut nem szállít, a cél a technológia működésének pontos értékelése.
Próbafutás valós körülmények között
A tesztben egy speciálisan felszerelt DB Cargo mozdony vesz részt, amely a Rotterdam és a német határ között húzódó Betuweroute teljes szakaszán közlekedik. A próbafutások a menetrend szerinti forgalomhoz igazodva zajlanak, így a rendszer valós körülmények között értékelhető. A vizsgálat során különböző kocsitípusokat és eltérő rakományállapotokat is tesztelnek, hogy minél több üzemeltetési helyzetben rögzíthessenek adatokat.
A vizsgálatok két automatizálási szintet érintenek: a GoA2 esetében a vezető a fedélzeten marad, a GoA4 pedig távfelügyelet mellett, teljesen automatikus működést tesztel. A Betuweroute különösen alkalmas a kísérlethez, mivel kizárólag tehervonatok közlekednek rajta, nincsenek szintbeli kereszteződések, és a vonal ERTMS-alapú rendszert használ.
A teszt célja annak megállapítása, hogyan optimalizálható a sebességszabályozás, a fékezés és az energiafelhasználás automatizált vezérléssel. A tapasztalatok a holland és az európai áruszállítás jövőbeni fejlesztéseit is befolyásolhatják.
Transpack Tudástár: Vezető nélküli tehervonat – A holland Betuweroute vonalán egy speciálisan felszerelt DB Cargo mozdony kezdett egyéves próbaüzemet, ahol GoA2 és GoA4 szinteken tesztelik az automatizált áruszállítást valós forgalmi körülmények között, a sebességszabályozás, fékezés és energiafelhasználás optimalizálását vizsgálva.

