A brit Tesco mintegy 4 500 munkahelyet szüntet meg a 153 Metro üzleteiben, az az a forgalmas csomópontok közelében lévő középméretű boltjaiban.
Forrás: AFP
A szupermarket lánc a szigetország legnagyobb magánszektorbeli munkáltatója, és hatékonyságán kíván javítani, mivel a vásárlók inkább naponta térnek be az üzletekbe, mintsem heti vagy nagybevásárlásokat tartsanak. Továbbá a webáruházak elterjedése, valamint a konkurens láncok – mint az Aldi és a Lidl – térnyerése is szerkezetátalakításra készteti a szupermarket láncot.
A Metro üzleteket eredetileg a hetente bevásárló ügyfeleknek szánták, de a Tesco szerint a vásárlói szokások megváltoztak, és egyre inkább naponta ugranak be vásárolni az emberek, olvasható az Origo oldalán.
Korábban az alkalmazottak az áruházakban szakosodhattak is, mint például a borértékesítés, de mostantól az a cég elvárása, hogy minden munkavállaló minden területhez értsen. Ebben a kihívást jelentő, változó kiskereskedelmi környezetben tovább kell vizsgálniuk üzleteik működtetésének modelljét, nyilatkozta a Tesco UK vezetője, Jason Tarry.