Vakcina nélkül is szárnyal a közép-európai kiskereskedelem

A diszkont kiskereskedők egyre nagyobb érdeklődést mutatnak üzlethelyeik bővítése iránt, beleértve a hagyományos bevásárlóközpontokat is.

 

nő, táska

 

Egész parkok, bevásárlóközpontok

Az előrejelzések szerint a diszkont kiskereskedők nagyon vonzónak találják a közép- és kelet-európai (KKE) piacot, mivel a vásárlók az általuk kínált ár-érték arányos megközelítést részesítik előnyben – derül ki a Colliers új jelentéséből, amit az MLSZKSZ hírportálja idéz. A Colliers szerint mivel a világjárvány hosszú távú hatásai még nem ismertek, a kisebb bevásárlóközpont-formátumok és a kiskereskedelmi parkok jelentősége nőtt. A nemzetközi és helyi fejlesztők továbbra is érdeklődnek a kiskereskedelmi parkok iránt. Az élelmiszer- és nem élelmiszer profilú diszkont kiskereskedők gyakran meghatározó szerepet játszanak ezekben. A kisebb kiskereskedelmi parkok a mindennapi vásárlókra összpontosítanak, akik rendszeresen látogatják őket.

 

Verseny a szupermarketekkel

Ugyanakkor a hagyományos bevásárlóközpontokon belüli üzlethelyiségek iránti növekvő érdeklődés is megfigyelhető. A közép- és kelet-európai 16 országban több mint 30 élelmiszerdiszkont-lánc működik. Az élelmiszerdiszkontok és a szupermarketek közötti különbség azonban egyre inkább elmosódik. A kezdeti kemény diszkont koncepció után a kiválasztott élelmiszerdiszkontok elkezdték átalakítani kínálatukat, hogy versenyre keljenek a hagyományos szupermarketekkel.

A Colliers közép- és kelet-európai regionális piackutatási igazgatója szerint a világjárvány ellenére a GDP pozitív irányba mozdult el, ugyanakkor a növekvő infláció, a globális ellátási lánccal kapcsolatos problémák, áremelkedések miatt a termelők, kiskereskedők és a fogyasztók számára komoly kihívást hoznak.

 

diszkont élelmiszer fogyasztó hipermarket kiskereskedelem logisztika szupermarket üzlethelyiség vásárló