Több tíz milliárd forinttal is csökkenteni lehetne a közutak környezeti terhelését és útfelújítási igényét éves szinten, ha az 1000 kilométer feletti közúti áruforgalom 10-20% vízi és vasútra terelnék – hangoztatja a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) legújabb, az intermodális fuvarozás hazai helyzetét bemutató elemzése. Az MLSZKSZ szerint a közúti, vasúti és vízi fuvarozási együttműködések magasabb szintre emelésével évi 25-50 ezer kamion tűnhetne el az utakról, a vasút új üzleti megrendelésekhez juthatna, a közúti fuvarozók pedig költségeket takaríthatnának meg, valamint az ágazatban egyre nagyobb problémát jelentő sofőrhiányt is kompenzálni lehetne. Emellett gyorsabb és olcsóbb lenne a fuvarozás, csökkenne a környezet és az utak terhelése. (Az intermodális, vagy kombinált fuvarozásnál az áru többféle fuvarozási mód kombinálásával jut el a célhelyére, miközben nem az árut rakodják át a tehergépjárműről a vasútra, hanem magát a szállítóeszközt.)
Nincs sofőr? Drága és szennyező a kamion? Íme, a nyereséges megoldás!
Szerző: Rik Gabriella
Kapcsolódó hírek
-
HRL tagja lesz Raben Group-nak
Raben Group tervezi átvenni a Németországban, brémai székhellyel rendelkező HRL Eurocargo logisztikai szolgáltatót. HRL Eurocargo-t 1996-ban alapították…
-
Brüsszelben találkoztak a címkeipar szakemberei
Kontinensünkön a címkeipar legnagyobb nemzetközi rendezvénye a Labelexpo Europe 2017 kiállítás, melyet Brüsszelben tartottak.
-
A csomagolásra is hat az e-piac növekedése
Így hatott a csomagolóanyagokra a járványban felpörgő forgalomnövekedés.
-
„Ami igazán lényeges, az a szemnek láthatatlan…”
A helyszín: LogiMAT 2019. Stuttgart, a téma: Ipar 4.0 az árumozgatásban.
-
Kikötői robbanás volt az utolsó döfés
A katasztrófa nem okozta, de lényegében feltette a pontot az ország mély gazdasági válságára.