Több tíz milliárd forinttal is csökkenteni lehetne a közutak környezeti terhelését és útfelújítási igényét éves szinten, ha az 1000 kilométer feletti közúti áruforgalom 10-20% vízi és vasútra terelnék – hangoztatja a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) legújabb, az intermodális fuvarozás hazai helyzetét bemutató elemzése. Az MLSZKSZ szerint a közúti, vasúti és vízi fuvarozási együttműködések magasabb szintre emelésével évi 25-50 ezer kamion tűnhetne el az utakról, a vasút új üzleti megrendelésekhez juthatna, a közúti fuvarozók pedig költségeket takaríthatnának meg, valamint az ágazatban egyre nagyobb problémát jelentő sofőrhiányt is kompenzálni lehetne. Emellett gyorsabb és olcsóbb lenne a fuvarozás, csökkenne a környezet és az utak terhelése. (Az intermodális, vagy kombinált fuvarozásnál az áru többféle fuvarozási mód kombinálásával jut el a célhelyére, miközben nem az árut rakodják át a tehergépjárműről a vasútra, hanem magát a szállítóeszközt.)
Nincs sofőr? Drága és szennyező a kamion? Íme, a nyereséges megoldás!
Szerző: Rik Gabriella
Kapcsolódó hírek
-
A pályázat témakörei a csomagolástechnikát is érintik
A tudatos vásárlók egyre jobban a minősített termékeket keresik.
-
Egyedi fuvarozási kampány – ismerje meg a kamionsofőrök munkáját!
A fuvarozási kampányhoz a Volvo Truck olyan magabiztos sofőröket keres, akik nem riadnak meg a szerepléstől sem.
-
Ismét az „Év Flottateherautója” a DAF LF
Immár a második egymást követő évben nyerte el a DAF Trucks terítőfuvarozásra készült, piacvezető DAF LF sorozata.
-
Sovány vigasz, hogy nő a tehervonatok kihasználtsága
Tehervonatok: nő a kihasználtság és a bevétel, de a logisztika e szektorának évtizedek óta csak a szinten tartásra futja. Miért?
-
Szintet lép a Wabarer’s fuvarozási vállalat digitalizációban
Bővül a Waberer’s által használt applikáció szolgáltatása, sok hasznos és kényelmi funkciót nyújtva a sofőrök számára.
