Több tíz milliárd forinttal is csökkenteni lehetne a közutak környezeti terhelését és útfelújítási igényét éves szinten, ha az 1000 kilométer feletti közúti áruforgalom 10-20% vízi és vasútra terelnék – hangoztatja a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) legújabb, az intermodális fuvarozás hazai helyzetét bemutató elemzése. Az MLSZKSZ szerint a közúti, vasúti és vízi fuvarozási együttműködések magasabb szintre emelésével évi 25-50 ezer kamion tűnhetne el az utakról, a vasút új üzleti megrendelésekhez juthatna, a közúti fuvarozók pedig költségeket takaríthatnának meg, valamint az ágazatban egyre nagyobb problémát jelentő sofőrhiányt is kompenzálni lehetne. Emellett gyorsabb és olcsóbb lenne a fuvarozás, csökkenne a környezet és az utak terhelése. (Az intermodális, vagy kombinált fuvarozásnál az áru többféle fuvarozási mód kombinálásával jut el a célhelyére, miközben nem az árut rakodják át a tehergépjárműről a vasútra, hanem magát a szállítóeszközt.)
Nincs sofőr? Drága és szennyező a kamion? Íme, a nyereséges megoldás!
Szerző: Rik Gabriella
Kapcsolódó hírek
-
A versenyképességet is növelné az e-CMR bevezetése
Az elektronikus fuvarlevél az ellenőrző hatóságok számára is valós idejű adatokat szolgáltathat.
-
Három hétig óceánon sodródott, de már vontatják a kikötőbe
A Maersk Sana gépházi robbanása után haladásképtelenné vált az Atlanti óceánon. Egy norvég vontató juttatja a Bahamákra.
-
Az ismeretlen automatizálása mesterséges intelligenciával
Bemutatkozik a Siemens legújabb mesterséges intelligencia alkalmazása, ami paradigmaváltást hozhat a komissiózásban.
-
Díjat kapott a Raben Group kimagasló CSR stratégiájáért
A 2015. november 20-án tartott „Responsible Business Awards” (Felelős Üzleti Díj) keretein belül Kimagasló CSR Stratégia kategóriában került díjazásra a Raben…
-
Október az üzemanyagár-emelés hónapja
Szerdán drágul a benzin, a gázolaj ára nem változik. AdBlue adalékot még van a kutakon, de meddig?