fbpx

Jungheinrich targoncák lítiumion technológiával – elsőként Magyarországon

Írta: Szerkesztőség - 2017 augusztus 10.

2017 elején üzembe helyezték az első sorozatgyártású lítiumion akkumulátorral működő Jungheinrich gépeket.

 

A Jungheinrich az első olyan targoncaforgalmazó, amely a Li-ion technológiát sorozatgyártásban is megvalósította, és folyamatosan továbbfejlesztette. Az eddig szerzett tapasztalatok alapján vezető szerepe van a lítiumion akkumulátorok mobil alkalmazása terén.

 

A lítiumion akkumulátor rendkívül rövid töltési időt igényel, így garantálja a targoncák folyamatos rendelkezésre állását, és nagyobb rugalmasságot biztosít a raktár mindennapos működtetése során: már 30 perc töltési idő után az akkumulátor 50 százalékban, 80 perc után pedig teljesen feltölthető (álló töltőkészülékkel), ideális a szünetekben és állási időkben történő töltéshez. További előny, hogy a töltési folyamat bármikor megszakítható, és kényelmes a töltés a beépített töltőberendezéssel (opcionálisan 110 amperórához) vagy a komfort töltőcsatlakozóval.

 

A lítiumion akkumulátor hosszú élettartamának köszönhetően teljesen karbantartásmentes, és nincs gázképződés. Ezzel megtakaríthatók az akkumulátor karbantartási és üzemben tartási költségei: nincs szükség vízutántöltésre; nincs szükség a töltőhelyiségekben szellőzésre; nem keletkeznek kellemetlen szagok a gázok és savak miatt; nincs szükség az akkumulátorcseréhez idő- és erőforrás igényes berendezésekre; illetve a zárt szerkezet (IP54) minden külső hatás ellen véd.

Az akkumulátor a hagyományos technológiához képest nagyobb hatásfokkal rendelkezik, ezért jelentősen csökkenthetőek az energiaköltségek. Az akkumulátor és a töltőberendezés kommunikációjának köszönhetően hatékony és gyors a töltési folyamat, extrém nagy áramigény esetén pedig, például teljes kapacitás kihasználáskor, az akkumulátor teljes energiája rendelkezésre áll (nincs feszültségkiesés, mint a savas ólom akkumulátorok esetében).

 

A rövid töltési időnek, a karbantartás-mentességnek és a hosszú akkumulátor-élettartamnak köszönhetően a felhasználók mind gazdaságilag, mind ökológiailag jobban járnak, mivel a gyors köztes töltés lehetőségével a targonca kihasználtsága növekszik. Ily módon a targoncaflotta a hét minden napján akár 24 órán keresztül akkumulátorcsere nélkül alkalmazható.

Az akkumulátorcsere megtakarításával nemcsak csereakkumulátorra nincs szükség, hanem megtakarítható a csereberendezés, a külön töltőhelyiség és a töltési idő is. Jelentősen csökken az akkumulátorcsere folyamán előforduló munkabalesetek száma, ezen kívül a savas ólom akkumulátornál elvégzendő hagyományos karbantartási munkák is megtakaríthatók. Míg a savas ólom akkumulátor átlagos élettartama 900-1200 ciklus, a lítiumion akkumulátor esetében ez 3000 ciklus több részciklussal.

 

 

Magyarországon két helyen is alkalmaznak Li-ion akkumulátorral működő anyagmozgató gépeket. A SCHOTT Hungary Kft. lukácsházi üzemében egy ERE 225 típusú elektromos gyalogkíséretű emelőkocsit alkalmaznak a raktárban a kiszállítási területen. A Rudolph Autóipari Logisztikai Kft. pedig egy EJE típusú raklapszállító targoncát használ komissiózási folyamatainál annak érdekében, hogy ergonómiailag megfelelő legyen a munkavégzés, és időt takarítsanak meg.

 

www.jungheinrich.hu

 

A Jungheinrichről
Az 1953-ban alapított Jungheinrich AG nemzetközileg vezető vállalat az üzemen belüli logisztika területén. Anyagmozgató gépek, logisztikai rendszerek, valamint szolgáltatások széles választékával a Jungheinrich átfogó megoldást nyújt ügyfeleinek egy kézből. A hamburgi székhelyű konszern világszerte 36 országban saját értékesítési vállalattal, további 70 országban pedig partnervállalatokkal van jelen. A Jungheinrich több mint 15.000 munkavállalót foglalkoztat, és 2015-ben 2,75 milliárd eurós forgalmat bonyolított.  A Jungheinrich részvényeket az MDAX tőzsdén jegyzik.