Az éghajlatváltozással egyidejűleg nemcsak a környezetünk, hanem a gazdaságunk is károsul. Az 1980-as évektől 2013-ig bezárólag az Európai Környezetvédelmi Ügynökséghez (EEA) 400 milliárd euró éghajlatváltozással összefüggő gazdasági kárbejelentés érkezett be. Egyre több árukibocsátó vállalat érzi fontosnak azt, hogy csökkentse cégének a CO2-kibocsátását. Az olasz Start-up cég, a GreenRouter számottevő megtakarításról számol be az egész ellátási lánc folyamata alatt.
Üresjáratok kontra környezetszennyezés rendszeres felülvizsgálata
Egy aktuális tanulmány alapján a Greenrouter egyértelművé tette, hogy egy 26 tonnás, EURO 6 osztályozású tehergépjárművet mindenképpen rendszeresen felül kell vizsgálni az üresjáratok miatti károsanyagok-kibocsátása tekintetében. A CO2 károsanyag-kibocsátás vizsgált értéke itt a megtett kilométer:
- 0,9 kg teljes rakománnyal,
- 0,7 kg egy üresjárat esetében.
A végeredmény mégis máshogy alakul, ha közelebbről vizsgáljuk a témát, magyarázza Andrea Fossa, a GreenRouter CEO-ja: Egy teljes rakománnyal közlekedő tehergépjármű 25-30%-kal több káros anyagot bocsát ki, mint egy üresjáratos. Azonban azt a rakományt, amit ez a jármű is szállíthatott volna, egy másik jármű szállítja. Tehát itt összeadódik az üresjárat és a plusz fuvar károsanyag-kibocsátása is. Így károsítják az üresjáratok a környezetet még jobban, mint egy teljesen megrakott jármű.
Hasznos a környezetnek és a gazdaságnak is: digitális fuvarozói platformok
Az egyik legkönnyebb eljárás elkerülni az üresjáratokat és mérsékelni a CO2-kibocsátást: a digitális fuvarozói platformokkal. Így tudta egy logisztikai vállalkozás is – a Rampinini Ernesto a GreenRouter számadatai szerint Európa legnagyobb transzportplatformjának köszönhetően – 30 százalékponttal csökkenteni a teljes autóflottájuk károsanyag-kibocsátását és ezzel párhuzamosan bevételüket 15%-kal növelni. Ezzel egyidejűleg a CO2-kibocsátásuk pedig 23%-kal csökkent.
A klímabarát szállítmányozás értelmet nyer a szállítmányozóknál is. Amennyiben a fuvarozók eldöntik, hogy hatékonyabban járnak el a rendelkezésükre álló erőforrásaikkal, akkor egyidejűleg kiállnak a saját céljaik és a környezetvédelem mellett is.
Így látja ezt Lars Laskowski, az MC-Bauchemie Müller GmbH Logisztikai Osztályának vezetője is, akik számos fuvart lefolytattak már a TimoCom platformján keresztül: A CO2-kibocsátás csökkentése az ellátási lánc minden részénél – úgy mint a fuvarbeszerzésnél is – elengedhetetlen. Természetesen az MC-Bauchemie számára a felelősség és a fenntartható fejlődés is meghatározó téma a mindennapjainkban.
Így válik hasznossá a digitális fuvarozói platform használata minden érintettnél, – legyen az fuvarozó, szállítmányozási cég vagy a környezetünk maga – aki a CO2-kibocsátást mérsékelni szeretné.
További információkat a TimoCom-ról itt talál: www.timocom.hu.