Míg pár éve még divat volt csípőből leszólni a kínai termékeket, addig ma már inkább a meglepett elismerés övezi némelyik távol-keleti márkát. Így van ez például a Hangchával (HC), amelynek olyan nemzetközi óriások keresik a társaságát, mint a BMW vagy a Shenzen. A csaknem 70 éves múlttal bíró Hangcha (HC) immár 14 éve sikeresen szerepel a 40 éves tapasztalattal bíró Niketrans Targonca Kft. kizárólagos forgalmazásával.
Ha egy gyár évente 80 ezer darab targoncát gyárt, és a világ 140 országában van megbízott kereskedője, 23%-ban uralja a helyi piacokat, és a világ targoncapiacának egyre jelentősebb szereplője, annak nyomós oka kell, hogy legyen. Ez az ok pedig kétségkívül a minőségnek, a jó ár/érték aránynak, a kitűnő szervizszolgáltatásnak köszönhető – foglalja össze a Hangcha-targoncákat övező tapasztalatokat Horváth Péter. A Niketrans kereskedelmi igazgatója szerint akár dízel-, akár benzines vagy elektromos gépekről, gyalog-, tolóoszlopos homlokvillás és terepes targoncákról van szó, a teljes kínálatra vonatkozó stabil alkatrész-ellátással és a tartós minőséggel a Hangcha (HC) ma már egy lapon említendő a nyugaton régről ismert márkákkal.
Mindezt alátámasztja a cég felívelő pályát bemutató krónikája: az 1956-os alapítású, Hangcha (HC) nemcsak a világ egyik legnagyobb gyártója (2016-ban a világranglistán a 9. volt, és évről évre javuló tendenciát mutat), de vitathatatlanul az egyik legnagyobb szakmai műhelye is: Kína egyik első számú kutatásfejlesztési és innovációs nagyvállalata. Nyilvánvaló, hogy ezek a jellemzők felkeltik a nyugati partnercégek érdeklődését is. Például nemrég ünnepelte a Hangcha (HC) a BMW-vel tavaly kötött megállapodást. A német világmárkával való együttműködés keretében kollaboratív (ember és gép kooperációjára épülő) logisztikai robotokat fejlesztenek és üzemeltetnek, amelynek első tesztidőszakát mindkét fél sikeresnek nevezte. A humán-gépi hibrid AGV projekt, mint neve is sejteti, a logisztika élvonalát jelenti.
A Hangcha (HC) Group a BMW, mellett nemrég kiterjesztette az együttműködést Kína egyik legnagyobb infrastruktúra-beruházási óriáscégével, a Shenzhen International Grouppal. A közeljövőben 17 város 38 logisztikai csomópontján, összesen 5 millió négyzetméteren építenek ki modern városi logisztikai centrumokat.
A Hangcha (HC) targoncáknak a műszaki minőségen túl megvan az az előnyük, hogy a közepes igénybevételű gépek szegmensében rendkívül jó ár-értékarányt képviselnek. – Meggyőző a futásteljesítményük, és rendkívül széles a modellpaletta: 1-től akár 25 tonnás megmozgatására képes választékot kínál a Hangcha (HC) gépvertikum. Ezzel nemcsak európai elvárásoknak felel meg, de nemzetközi minőségi díjakkal is rendelkezik. A biztonságos üzemeltetést ugyanakkor a háttérből 24, de igény szerint 3 órán belül reagáló szerviz biztosítja – mutat rá a 2002-ben alapított, stabil szervizháttérrel 300 darabos bérflottát üzemeltető Niketrans Targonca Kft ügyvezető igazgatója, Gáspár Imre. A Hangcha (HC) Forklift kizárólagos forgalmazójaként Horváth Péter szerint az impozáns forgalmazási adatok minden másnál beszédesebbek: az elmúlt bő egy évtizedben 2000 darab Hangcha-targoncát értékesítettek partnereik felé, és a tapasztalatok változatlanul pozitívak.
Kohout Zoltán
További információk:
www.hchungary.hu
vagy www.nikerent.hu