Az Audi az intelligens logisztikát választotta

Az automatikusan vezérelt szállítórobotok a különféle alkatrészeket tartalmazó konténereket a gyártósorokon dolgozó személyzet munkájával összhangban mozgatják. Az alkalmazottaknak nem kell konténerről konténerre járniuk, hanem a konténerek „mennek házhoz”.

 

 

Az Audi tájékoztatása alapján ez az első alkalom, amikor egy ilyen automatikusan vezérelt logisztikai rendszert szélesebb körben használnak. Ezzel a megoldással kevesebb AGV-t kell használni ugyanazon a területen, hosszabb távon pedig várhatóan 25%-kal kisebb tárolási területre lesz szükség.

Az AGV-k 1 tonna súlyt meghaladó anyagot is képesek szállítani, és másodpercenként 1,5 méteres sebességgel tudnak haladni, olvasható az Automotive Logistics oldalán és az IoT ZóNA fordításában. Az alkatrészeket tartalmazó konténerek alatt elgurulva képesek azokat a megfelelő sorrendben összeállítva elszállítani a fix gyűjtőpontokhoz, ahol egy-egy logisztikai alkalmazott készíti elő azok tartalmát.

Az új technológiát jelenleg a németországi Ingolstadtban lévő Audi üzemben, valamint a kínai Foshanban található FAW-Volkswagen gyárban veszik igénybe. Ingolstadtban jelenleg 8 ilyen önjáró szállítórobotot használnak, de a tervek szerint ez a szám év végére 32-re növekszik.

A fejlesztést a német Arculus nevű startuppal közösen végezték, irányításuk pedig központilag lehetséges az Audi saját flottakezelő szoftverével. Utóbbiban további lehetőségek is rejlenek. Az Audi jelenleg a német autóipari szövetséggel (VDA) közösen kifejlesztett megoldást teszteli, ami lehetővé tenné, hogy a szállítórobotok más – ugyanabban a térben lévő – eszközökkel is kommunikálhassanak.

Kép forrása: Automative Logistics

autógyártás intelligens logisztika logisztika robotizáció szállítórobot