Az MLSZKSZ szerint a 2015 óta megjelent logisztikai pályázatok nem tudtak olyan sikeresek lenni, mint a korábbi ciklusban kiírtak, így lényegesen kevesebb uniós fejlesztési pénz talált gazdára az ágazatban. Ennek oka, hogy a pályázatok egyes feltételeit nem az iparág sajátosságai szerint határozták meg, így az elmúlt években sok cég nem is indult ilyen pályázatokon. A másik ok az, hogy a sokszor egy évig is eltartó bírálati folyamat – a beruházási árak gyors változása miatt – gyakran tarthatatlanná tette a benyújtott terveket. A logisztikai szolgáltatóközpontok szövetsége szerint mindez azért is rossz, mert az ipar és a logisztika kéz a kézben járnak: nem lesz kellően hatékony az iparfejlesztés és versenyképes az ipar, ha a logisztikai iparág nem fejlődik ezzel párhuzamosan.
Logisztika: javítani kell az EU-pályázati folyamaton
Szerző: Rik Gabriella
Előző
Lítiumion-akkumulátorok a Toyota járműveibenKövetkező
Mikor cseréljünk le vagy vonjunk ki a használatból egy targoncát?Kapcsolódó hírek
-
Rekordot döntött az e-kereskedelmi logisztikai szolgáltató
Az InPost Group megdöntötte eddigi rekordját: 2024-ben több mint egymilliárd csomagot szállított Európa-szerte.
-
Jobb napidíjak a versenyképességért
Az adómentesen adható napidíj belföldi kiküldetés esetén 3 ezer forintról 9 ezer forintra, míg külföldi kiküldetés esetén 60 euróról 85 euróra emeli.
-
Hatékony irányítás és maximális biztonság
A Jungheinrich a LogiMAT 2023 szakkiállításon mutatta be webalapú, digitális targoncaflotta-kezelő rendszerét.
-
Portál segíti a tehergépkocsi-vezetőket Csehországban
A speciális portál célja a cseh előírások, forgalomkorlátozások és útviszonyok ismertetése.
-
Klímaváltozás: így változik a hűtött áruk szállítása a hőségben
Rövidebb fuvarokat szervező AI segítheti a hűtött áruk szállítását a felmelegedés korában.