fbpx

Babakocsikhoz fejleszt intelligens hajtásrendszert a Bosch

Írta: Csomor Zsolt - 2019 október 16.

Hetes erősségű szél süvít a Beaufort-skála szerint, a levegő 60 km/h sebességgel áramlik a babakocsi körül, amelynek teteje ugyan már vadul lobog, maga a kocsi nem mozdul a helyéről, pedig sem rögzítőfék, sem pedig emberi kéz nem tartja. Ezen feladatokat a Bosch új eStroller-rendszere veszi át, amely jóval több puszta elektromos hajtásnál.

A széleskörű kényelmi és biztonsági felszereltségű babakocsik számára készült asszisztensrendszer a tolásrásegítés és az automatikus fékezés mellett például okostelefonos alkalmazással megoldott hálózatba kapcsolást, riasztófunkciót, valamint különböző high-tech érzékelőket is kínál, és amellyel új piacra kíván lépni a Bosch.

A Bosch eStroller rendszerében a teljes vállalatszakértelem megjelenik. Ugyanazon szigorú műszaki és minőségi követelményeiket alkalmazzák rá, mint az autóiparban, beleértve a szélcsatornás vizsgálatokat is, hangsúlyozta Dr. Stefan Hartung, a Bosch igazgatótanácsának tagja, egyben a vállalat mobilitási megoldások üzleti szektorának elnöke. A Bosch variálható rendszere egyaránt alkalmazható a szóló, a dupla és az iker-gyerekkocsikban, és elsőként 2020 elején, az Emmaljunga svéd babakocsigyártó kínálatában jelenik meg, de további gyártókkal folytatott együttműködés is szerepel a tervekben.

A rendszer hajtásegysége a hátsó tengely két elektromos motorjából áll, amelyekhez Bluetooth modul és intelligens szenzorrendszer is tartozik. Ezek az okostelefonokban is alkalmazott érzékelők egyebek mellett a babakocsi sebességét, illetve gyorsulását mérik, miközben az út felszínét is értékelik, amin a kocsi halad. Fejlett algoritmusaival a rendszer a másodperc törtrésze alatt megállapíthatja, mit készül épp tenni a mama vagy a papa: emelkedőn haladva az elektromos motorok az elektromos kerékpárokéhoz hasonlóan önállóan rásegítenek, míg lejtőn ereszkedve fékeznek. Ha a szülők elengedik a babakocsit, a motorfék megakadályozza, hogy szabadon elguruljon, az elektromechanikus retesz pedig aktiválja a rögzítőféket. Az eStroller fogantyúján nincsenek további kapcsolók és gombok.

Forrás: Bosch