Megalapozatlan, miszerint az elektromos autók használata növelné a karbonkibocsátást. Ez legfeljebb a világ 5 százalékára igaz, ahol még környezetszennyező szénerőművekben termelik a villamosáram zömét, állítja nyugat-európai egyetemek közös kutatása.
A nijmegeni Radboud Egyetemnek az exeteri és a cambridge-i egyetemmel közös kutatása cáfolja, miszerint a villanyautók gyártását és üzemanyaguk, a villamosáram fosszilis tüzelőanyagokból való előállítását is figyelembe véve talán nem is kisebb az elektromos autók környezetszennyezése a hagyományos gépkocsiknál. Az elektromos autók gyártása és használata összességében még akkor is kevesebb karbonkibocsátással jár, ha üzemanyaguk jelentős részét fosszilis energiahordozókból állítják elő, olvasható a hollandiai Radboud Egyetem közleményében.
A világ 95 százalékán már a jelenlegi körülmények között is előnyösebb a klímára nézve az elektromos autók használata, mint a benzineseké. Az 5 százalék kivételt olyan helyek képezik, mint Lengyelország, ahol a megtermelt áram többsége széntüzelésű erőművekből származik. Az olyan országokban, mint Svédország vagy Franciaország – ahol megújuló energiaforrásokból vagy atomerőművekből származik a villamosáram többsége – egy-egy elektromos autó szennyezőanyag-kibocsátása teljes élettartama alatt akár 70 százalékkal is kisebb lehet, mint a hagyományos autóké, olvasható a Techxplore/NRGreport oldalán.
A legtöbb országban néhány éven belül a rossz hatásfokú elektromos autók is kevesebb szennyezőanyagot bocsátanak ki, mint a legtöbb új benzines autó, mivel az elektromos áram termelése kevesebb karbonkibocsátással fog járni, állítják a kutatók, akik szerint 2050-ben már minden második autó elektromos meghajtású lesz.