Így csökkentik a műanyagot a profik

A Spar áruházlánc fenntarthatósági stratégiájának keretében tovább csökkenti a vállalat működése során keletkező műanyaghulladék mennyiségét. A hálózat sajátmárkás tejei kupakjainak, tejfölfedeleinek, egyes zöldségek és gyümölcsök polisztirol- és plasztikcsomagolásának mellőzésével, illetve a sajátmárkás étolaj flakonjának cseréjével bő 25 tonnával kevesebb lesz ez a kibocsátás.

– Arra is nagy figyelmet fordítunk, hogy reklámszórólapjainknál javarészt újrapapírt használjunk” – tette hozzá mindehhez Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője. A hálózat a különféle termékcsoportok csomagolóanyagainál végzett átalakításokkal mintegy 25 tonnás csökkenést ér el a műanyag-felhasználásban, és ezt a szemléletet népszerűsíti is a vásárlói körében.

Ugyancsak a műanyag-felhasználás csökkentése, hatékonyabbá tétele a célja az ipari és agrárcélú fóliákat gyártó Manuli fejlesztéseinek is. A cég évente több mint 2000 tonnával csökkenti a hazai műanyagfólia-alkalmazást a stretch-fóliázás során alkalmazott úgynevezett előnyújtó egységgel. Ez négyszeresére is elő tudja nyújtani a fóliát, amelynek vastagsága a negyedére csökken, de nem veszti el tartóerejét, átszúrási és továbbszakadási ellenállását. Így egy raklap befóliázásához 600 helyett 150 gramm csomagolóanyag is elég. Az egyik zöldségfeldolgozónál ezzel sikerült 66%-os fóliamegtakarítást elérni.

(Bővebb részleteket a Transpack májusban megjelenő, friss nyomtatott példánya közöl!)

csomagolás fenntarthatóság fólia környezetvédelem műanyag műanyagmentes spar