Újrahasznosított alumínium dobozokból, söröskupakokból és persze gyártási hulladékból készítene autóipari minőségű alumíniumot a Jaguar Land Rover, amivel jelentősen csökkenhet a vállalat alumínium-előállítással kapcsolatos károsanyag-kibocsátás.
Akár 26 százalékkal csökkentheti az alumínium előállításakor létrejött károsanyag-kibocsátást az az új eljárás, amit a Jaguar Land Rover kutatói dolgoztak ki. Ennek során sörösdobozokból, alumínium-kupakokból, valamint az élettartamuk végére elért járművek alumínium karosszériájából hasznosítják újra a könnyűfémet.
Ez önmagában nem újdonság, az viszont igen, hogy a folyamat végén kapott alumínium autóipari minőségű, azaz ismét autó gyártható belőle – legalábbis az első mérések erre engednek következtetni.
Az alumínium az egyik legszélesebb körben újrahasznosított anyag a világon, az USA-ban és Európában valaha gyártott teljes alumínium-mennyiség 75 százaléka a mai napig használatban van. Az újrahasznosított alumínium mintegy 90 százalékkal kevesebb energia ráfordításával gyártható, mint ha nyersanyagaiból készítenék a fémet.
Az autóipar alumínium hulladékát eddig egyéb termékek gyártásában hasznosították, a Jaguar Land Rover mérnökei azonban újszerű elkülönítési technológiákat alkalmazva képesek voltak első osztályú alumíniumot visszanyerni a hulladékból.