A Diageo márkatulajdonos nyáron jelentette be, hogy a Johnnie Walker whiskyt egy éven belül környezetbarát papírpalackba csomagolná. Az ötlet az egész iparágra hatást gyakorolt, újabb cégek állnak át a papírpalackos csomagolásra.
A fenntartható csomagolás felé vezető út
A papíralapú palackoknak 90 százalékkal kisebb a karbonlábnyoma az üvegalapúhoz képest. Erre felhívta az iparág figyelmét is, és közös gondolkodásra sarkallott mindenkit. Ezért is hoztak létre egy új céget Pulpex néven kifejezetten a palackok gyártására. A fenntartható csomagolással foglalkozó cégtől már a Pepsi és az Unilever is rendelt csomagolást, így a papírcsomagolású Pepsi termékekkel is találkozhatunk akár már jövő évben.
Műanyagalapú bélés nélkül
A Pulpex által gyártott palackok különböznek más típusú cellulózcsomagolásoktól, mert nincs műanyagalapú bélésük, amit nehezebb kinyerni és újrahasznosítani. Ehelyett a palackok belsejét bevonattal permetezik, hogy megakadályozzák a nedvesedést. A fazúzalékból előállított palackok teljes mértékben újrafeldolgozhatók.
Az ipar többi szereplője is aktívan teszteli az üveges csomagolás alternatíváit. A Seedlip – melyben többségi tulajdonos a Diageo – micéliumból, gombák által létrehozott néhány hét alatt lebomló anyagból készült díszdobozt dob a piacra. Az Absolut vodka forgalmazója, a Pernod Ricard 57 százalék papírból és 43 százalék műanyagból álló palackot tesztel. Ezt a Paboco cég fejleszti, amely többek között a L’oreált és Calsberget is ellátja fenntartható csomagolóanyaggal. A Brewdog sörgyártó pedig egy olyan kétéves fenntarthatósági terven dolgozik, amivel lenullázhatja a karbonlábnyomát.
Kép forrása: Diageo