Egyelőre semmilyen – hangzott el az egyértelmű válasz a 2020. október 29-én az S-WAY magyarországi bemutatóján.
A nehézkategóriájú tehergépkocsiknál jelenleg nem látja az IVECO annak lehetőségét, hogy csak elektromos meghajtású legyen. A jelenlegi technológia nem teszi lehetővé, hogy olyan teherbírással, olyan egy feltöltéses hatótávolsággal bírjon egy elektromos teherautó ebben a kategóriában, melyet a felhasználók igényelnek.
A cég a gázüzemű, NP jelzésű motorjaiban látja a fenntartható, hosszú távú fuvarozásra adható alternatívát.
Nem idegenkedik azonban az elektromos hajtástól sem az IVECO
Az első elektromos hajtású DAILY 1986-ban gördült le a gyártósorról, vagyis már korán foglalkozott a cég a témával.
A nulla károsanyag-kibocsátású járművek kategóriájába tartozó DAILY Electric kishaszonjárművet az IVECO önállóan, saját maga fejleszti, gyártja.
A DAILY Electric egy akkumulátorról üzemelő elektromos jármű, amelyet inverteres vezérlésű villanymotor hajt, a fékezéskor felszabaduló mozgási energiát pedig visszatáplálja.
A beépített akkumulátorok nem okoznak gáznemű károsanyag-kibocsátást, nem igényelnek karbantartást és teljes mértékben újrahasznosíthatók. A DAILY Electric a jármű felépítésétől és az elvárható hatótávolságtól függetlenül energia-visszatápláló fékrendszerrel is felszerelhető. Ennek előnye, hogy tölti az akkumulátorokat, megnövelve a hatótávolságot. A jármű egy feltöltéssel, a feladattól függően 90-130 kilométert tud megtenni, maximális sebessége 83 km/h.
A műszerfalon egyetlen kijelző minden szükséges információt megjelenít a járművezetőnek, többek között az akkumulátorok töltöttségét, a feszültséget, a hőmérsékletet, az akkumulátorok áramerősségét, valamint azt, hogy az elektromos hajtás be van-e kapcsolva.
A DAILY Electric nagyon könnyen vezethető, hasonlóan, mint egy hagyományos, automatikus sebességváltós kisáruszállító. Városi környezetben ideális teher- vagy személyszállításra.
Forrás: S-WAY sajtóbemutató
Fotó: Barna Ferenc