Az IVECO bemutatta az új nehézkategóriájú termékcsaládjának első típusát, az S-WAY-t. Az innovatív megoldások a hosszú távú fenntarthatóságra, a hálózatba kapcsolható szolgáltatásokra és nem utolsósorban a járművezetőre koncentrálódtak.
A pandémia többszörösen átírta a tavalyi év rendezvénynaptárját. Így az eredeti tervektől eltérően, Magyarországon október második felében került bemutatásra a sajtó munkatársainak a teljesen új fejlesztésű vezetőfülkével szerelt IVECO S-WAY. A kiállított két demó tehergépjárművel a média testközelből is megismerkedhetett.
70 ezer euró alatt az induló ár
Az alapkonstrukció a nemzetközi kivitelű, magas fülkés, 480 lóerős Cursor motorral szerelt IVECO S-WAY AS440S48 T/P, melynek induló ára a tavalyi év végén 69 900 euró (+ÁFA) volt.
Az új termékcsalád első tagja
Felszereltsége:
- új, ergonomikus AS fülke,
- kettő ágy a pihenőtérben,
- 12 sebességes, automatikus sebességváltó,
- 1 190 literes üzemanyagtartály,
- 135 literes AdBlue tartály,
- 315/70R22,5 gumiabroncsok,
- kormányról vezérelhető Bluetooth-os médiaegység,
- automata légkondicionáló,
- állófűtés,
- nagy hűtődoboz és egyéb tárolódobozok,
- színezett, moduláris lökhárító,
- PTO-előkészítés,
- légkürt,
- ködlámpák.
A tehergépjármű egyébként 8 típusú motorral rendelhető: Cursor9(330HP) a legkisebb teljesítményű, a felső határ pedig a Cursor13 (570HP). A váltónál a 16 sebességes manuális vagy a 12 sebességes automata választható. Tengelytávolságnál három lehetőség van: 3 650 mm, 3 800 mm, 4 000 mm. Az alaptermék felszereltségén túl számos értéknövelő, kapcsolódó szolgáltatással és kiegészítőkkel lehet a vezetésbiztonságot, a költséghatékony üzemeltetést, valamint a vezető kényelmét növelni.
Logisztikából ötös
Napjaink logisztikai elvárásainak teljes mértékben megfelel az új jármű: kiemelkedő üzemidő, alacsony fenntartási költségek, kiterjesztett összeköttetési megoldások. A nagy teljesítményű kapcsolódási modul valós időben gyűjti, elemzi és továbbítja az információkat, így szolgáltatva adatokat az üzemeltetőnek.
MyIveco Way Solution – a gépjármű monitorozása
A járművet folyamatosan monitorozza, a szükséges szervizek ütemezésére javaslatot tesz, váratlan esetnél pedig azonnal riaszt. A nem tervezett leállások elkerülhetők a rendszerrel: figyelemmel kíséri a technikai állapotot, az alkatrészek valós élettartalmát, ez alapján tervezi, és tesz javaslatot a szervizelésre. Így az már tervezetten valósul meg, nem szakít meg konkrét szállítást.
A küldetés távolságához igazítva szerelhetők a gáztartályok
MyIveco Way Solution – profi üzemanyag-menedzsment
Gyűjti a fogyasztási adatokat, heti összefoglalót készít, ezzel együtt a vezetési stílust is kiértékeli. Figyelemmel kíséri a gumiabroncsnyomást is. Mindezekkel összefüggő javaslatokat tesz, ha változtatás szükséges, illetve hiba esetén riaszt. Amennyiben a vontatmány lényegesen befolyásolja az üzemanyagfelhasználást, akkor is figyelmeztet.
MYIVECO Easy Way – járműfelügyeleti alkalmazás
A mobiltelefonra letölthető járműfelügyeleti alkalmazással közelről és távolról vezérelhető a jármű bizonyos funkciói, illetve riportok, jelzések tekinthetők meg. A fülke vonatkozásában vezérelhetők: ajtózárak, ablakok és tetőablak, média, szellőztetés, fűtés és hűtés. A vezetési asszisztenssel követhetők az üzemanyagfogyasztással összefüggő statisztikák, illetve a vezetési stílussal kapcsolatos összesítések tekinthetők meg. A járműre vonatkozó diagnosztika, mely elsősorban a motorra összpontosít, a harmadik blokkban található.
Multifunkcionális kormány
A biztonságos fülke első osztályú kényelmet biztosít
Az új vezetőfülke a jól megtervezett elrendezésének köszönhetően első osztályú munka- és pihenési környezetet biztosít. A kialakítás során a járművezető biztonságára kiemelt figyelmet fordítottak. Így a fülke megerősített szerkezetével a passzív biztonság területén is kiemelkedően jól szerepelt a törésteszteken.
Az ergonomikus fülke tervezése során szempont volt a légellenállás csökkentése is. Ez a tényező az utolsó designkoncepció alapján készített felépítménnyel 12%-ot javult. Ennek eredményeként 4%-kal tudták tovább növelni az eddig is jónak számító, üzemanyag-takarékossági mutatót. Az oldalsó ablakok – az előző verzióhoz képest – osztatlanok, a visszapillantó tükrök méretben kisebbek, így jóval kedvezőbbek a kilátási viszonyok. A tükrök méretváltozása ellenére is (a korszerű kialakítás eredményeként) biztosítja a korábban megszokott látási viszonyokat a szükséges irányokba. A multifunkcionális kormánykerék a vezető igénye szerint állítható és rögzíthető az optimális pozícióba. A lábtér növelése érdekében – követve a kor innovatív megoldásait – a kormány köríve alul ki lett egyenesítve.
Az új tervezésű tető a fülke közepén 2,15 méteres belmagasságot biztosít. A 20%-kal megnövelt tetőablak a vezetők pszichés megterhelését csökkenti. A vezetőfülkében tágas rakodórekeszek kínálnak a korábbi modellekhez képest nagy mennyiségű tárolóhelyet a sofőr számára. A maximális kényelmet szolgálja a hálórész új kialakítása is, melynél a technológiai követelményeket is figyelembe vették. Szimmetrikus elrendezés, valamint átgondoltan elhelyezett rakodóhelyek, több USB-csatlakozó és kezelőelemek jellemzik a színvonalas funkcionalitást és a komfortot. A műszerfal, a középkonzol és a kezelőelemeinek ergonomikus elrendezése biztosítja, hogy minden fontos funkció könnyen elérhető maradjon. Elsődleges cél volt a biztonság mellett, hogy a vezető kényelmét szolgálja, illetve növelje a hatékonyságot. Az új motorindító és -leállító (Start/Stop) gomb, valamint az integrált távirányítással ellátott, elektronikus kulcs aljzata pedig kényelmes helyen, a váltót vezérlő gombok közelében kapott helyet.
A „zöld” földgáz üzemmódot jelent
A károsanyag-kibocsátás drasztikus csökkentésére az IVECO S-WAY Natural Power földgázüzemű tehergépkocsi kínál alternatívát. A 460 lőerő teljesítmény mellett akár 1 600 km-es hatótáv is teljesíthető az új konstrukcióval. Ideális körülmények között, tudatos vezetői magatartással ehhez a teljesítményhez kiváló károsanyag-kibocsátási mutatók társulhatnak: a részecskekibocsátás 99%-kal, a nitrogén-dioxid-emisszió 90%-kal csökkenthető a dízelmotorokhoz képest (biometánnal történő üzemeltetés esetén még jobb érték érhető el, akár 95% is). A gáztartályok moduláris jellegének köszönhetően a szokványos küldetésektől eltérő esetek is teljesíthetők.
Forrás: Danube Truck, sajtóbemutató
Barna Ferenc