fbpx

Már nem divat normálisnak lenni

Írta: Sándor Ildikó - 2021 március 12.

Elhagyta a „normal” szót 2021. március 9-től szépségápolási és testápolási termékeinek csomagolásáról és a reklámjaiból az Unilever.

Az ún. „új, pozitív szépségápolási jövőkép és stratégia” bevezetésének részeként az angol-holland óriás, akit nem mellesleg kritizáltak a 2017-es Dove reklámja miatt, amelyen egy fekete nő fehérré változik –befogadóbb és egyben vagányabb is akar lenni. A vállalat felmérése azt mutatta, hogy tízből hét ember úgy gondolja, hogy a csomagoláson a „normál” szó negatív hatással jár. A 18 és 35 év közötti emberek esetében ez tízből nyolcra nő. „Tudjuk, hogy a normal szó eltávolítása termékeinkből és csomagolásunkból önmagában nem oldja meg a problémát, de ez fontos előrelépés” – mondta Sunny Jain, a testápolási részleg elnöke. Az Unilever több mint száz termék csomagolásán fogja megváltoztatni a szöveget, a „normál” kifejezést konkrétabb kifejezésekre cseréli, mint például a „szürke haj” a samponra vagy a „hidratáló” a krémekre. A vállalat azt is megígérte, hogy leállítja a fényképek digitális manipulációját, ha a bőr színéről és testalkatáról van szó- írta meg a DutchNews.

 

unilever normal
A diszkrimináció és az általánosítás ellen lép fel az Unilever –nem titkolt üzleti lépésként persze

 

Az Unilever tájékoztatása szerint a változtatás mögött a diszkrimináció elleni küzdelem és a bolygónk érdekében végzett környezetvédelmi törekvés is meghúzódik.

 

Az Unilever által követett irányelvek a témában:

  • A szűk szépségideálokkal való szakítás, a befogadóbb termékportfólió felépítése,
  • A nemek közötti egyenlőség előmozdítása,
  • Az egészség és a közérzet javítása a kézmosással és a szájhigiéniával kapcsolatos meglévő oktatási kezdeményezések révén,
  • 1,5 millió hektár termőföld, erdő és óceán védelmében és újjáépítése 2030-ig
  • A kozmetikumok fejlesztéséhez felhasznált állatkísérletek globális tilalmának támogatása 2023-ig