Audi Hungaria: „okos logisztika“ vezető nélküli szállítórendszerrel

Az Audi magyarországi győri gyáregységében a Jungheinrich automatizálta a motorgyártás anyagellátását, ahol hat vezető nélküli EZS 350a típusú vontató állt üzembe. A vontatmányok a több mint 1000 méter hosszú útszakaszon 57 állomáson állnak meg automatikusan, ami különösen hatékony és megbízható anyagszállítást tesz lehetővé. 

 

Több mint 1000 méter hosszú útvonal

Az Audi Hungaria a világ legnagyobb motorgyára és a Volkswagen Konszern számos márkájának központi motorszállítója.  A nagyvállalat 1993-as alapítása óta már több mint 39 millió motort gyártott az üzemben. Az autógyártó a hamburgi intralogisztikai vállalat, a Jungheinrich segítségével automatizálta motorgyárának eddig manuálisan végzett anyagellátását.

A Jungheinrich automatizált megoldását hat önvezető szállítójármű alkotja, melyeknek alapja a már bevált EZS 350a típusú elektromos vontató targonca. A vontatókat modern navigációs technológiával és biztonsági elemekkel szerelték fel annak érdekében, hogy a motorgyártásban a rutinszerű szállítási folyamatokat megbízhatóan és biztonságosan automatizálják. A szállítórendszerek a több mint 1000 méter hosszú útvonalukon 57 megállót érintenek a csarnok különböző területein, melyek közül 50 közvetlenül a gyártósor mellett helyezkedik el.  Az automata vontatók alkalmazása vegyes üzemben, kézi vezérlésű targoncákkal is megoldható három műszakban a hét minden napján.

targonca üzem csarnok kaloda raklap

 

5000 kilogramm szállítására is képes

Az EZS 350a egy út alkalmával akár 5000 kilogramm tömegű alkatrészt is képes szállítani a négyhengeres benzinmotorok gyártásához. A szállításra különböző vontatmánykocsikat használnak, a logisztikai területen a kocsikat manuálisan rakodják meg. A vontatmány-szerelvények ezután önállóan a szerelőüzembe hajtanak, és a különböző megállóknál kirakodnak. A visszafelé vezető úton a csomagolóanyagokat szállítják vissza a logisztikai területre.

„Az Audi Hungaria a világ legnagyobb motorgyára és a Volkswagen Konszern számos márkájának központi motorszállítója.  Ez a pozíció mindig a legkorszerűbb technológia alkalmazását követeli meg tőlünk. Ezért dolgozunk hatékonyságunk növelésén és folyamataink optimalizálásán. Vállalatunknál a termelésben alkalmazott „okos” megoldások mellett a logisztika területén is törekszünk a digitális megoldások bevezetésére. Ezen a téren fontos lépés a logisztikai folyamataink automatizálása, amely hozzájárul a hatékonyságunk növeléséhez és versenyképességünk erősítéséhez” – mondta Robert Buttenhauser, az Audi Hungaria motorgyártásért felelős igazgatósági tagja.

 

targonca üzem csarnok kaloda raklap

 

Az üzembe helyezéskor sem állt meg a termelés

„Az automatizált megoldás üzembe helyezése folyamatos üzemeltetés mellett zajlott, ami a projektet elég összetetté tette” – nyilatkozta John Erkenbecher, a Jungheinrich Logistiksysteme GmbH műszaki projektvezetője. „Alapvetően az integráció önálló rendszerként valósult meg egy speciális vontatmány applikáció és egy útvonaltervező grafikus felület segítségével. A megbízások a Jungheinrich logisztikai interfészen keresztül kerülnek kiadásra, kézi szkennerek alkalmazásával dolgozza fel a vontatmány szerelvények vonalkódjait.”

A rendszert az Audi Traffic Control csatlakozási pontján keresztül integrálták az Audi rendszerébe, amelyek a külső periféria elemeket, mint például a közlekedési lámpákat és tűzvédelmi kapukat vezérlik.

A rendszerek fejlesztése során a Jungheinrich nagy hangsúlyt fektet arra, hogy az EZS 350a minden ügyfélnél a már működő IT és hálózati rendszerbe egyszerűen csatlakoztatható legyen. A gépek kommunikációjához például a már meglévő WLAN struktúrát használják. Amennyiben a Jungheinrich WMS vagy más WMS/ERP host rendszert kell használni, a vezető nélküli szállítórendszer a logisztikai interfészen keresztül csatlakoztatható a rendszerhez.

Az EZS 350a navigációjához általában nincs szükség változtatásra a padlóban, a gép a lézernavigációt használva tájékozódik. Ehhez reflektorpaneleket helyeznek el a megfelelő felületeken, mint például raktári állványokon, oszlopokon, falakon vagy természetes tárgyakon. Így a targoncák milliméter pontosan pozicionálhatók az előre meghatározott állomásokon.

Az EZS 350a vontatót egy váltóáramú 24 Voltos motor hajtja, ami teljesen karbantartásmentes és különösen energiahatékony. Az EZS 350a modern lítiumion-technológiával is elérhető, amely gyors töltést, karbantartásmentességet és hosszú élettartamot biztosít.

 

www.jungheinrich.hu/agv

audi hungaria autógyártás automatizálás logisztika motorgyár raktározás targonca
..