Hidrogénüzemű teherautók fuvarozásba integrálását tesztelik

A skót Arcola Energy főszereplésével program indult a hidrogén-tüzelőanyagcellás teherautók zöld hidrogén-utántöltő infrastruktúrájának kialakítására. A skóciai projekt felméri, hogy a zéró emissziós tüzelőanyagcellás elektromos járművek (FCEV) alkalmazása járható út-e azoknak az árufuvarozóknak, akik szén-dioxid-mentesítésre törekszenek a kibocsátás-érzékeny ágazatokban, például az erdészetben, az élelmiszer-, valamint itallogisztikában.

 

Környezetbarát alternatíva

A kísérlet a Skóciában meglévő zöld hidrogénellátó és -töltő infrastruktúrára alapoz. A platform tüzelőanyagcellából, akkumulátorból, hidrogéntárolókból és magukból a járművekből áll. A hatékonyság, a megbízhatóság és a tartósság középpontjában a platform adatokat is továbbíthat a járművezetőknek és a flottakezelőknek, hogy idővel csökkenthessék a működési költségeket.

 

hidrogénüzemű teherautó
Kép forrása: Arcola Energyókók

 

„A lehetőségek feltérképezésével meghatározhatjuk a járművekre és az infrastruktúrára vonatkozó követelményeket, amelyekre szükségesek ahhoz, hogy idővel bővítsük a kapacitást és képességeket más ágazatokban és járműtípusokban.” – mondta Richard Kemp-Harper, az Arcola Energy stratégiai igazgatója.

Az Arcola modellezi és integrálja a teszt tapasztalatait koncepciótervező és járműfejlesztési programjába. A teszt eredményét követően 20-30 teherautóból álló tesztflotta alkalmazása következik egy jövőbeli vizsgálathoz – olvasható az autotechnika.hu oldalon. A teszttel kapcsolatos várakozások igazolhatják az elgondolást, hogy az alapvetően dízelmotorra alapozott nehézszállító eszközök – kamionok, buszok, tehergépjárművek és munkagépek – hajtására a hidrogéncellás megoldások reális alternatívák lehetnek már a közeljövőben.

áruszállítás hidrogén hidrogénhajtás kamion környezetvédelem logisztika tehergépkocsi töltőállomás
.
.