Felépítik a fényeslitkei East-West Gate (EWG) intermodális terminál valósághű virtuális ikertestvérét (Digital Twin), amely valós időben, 3D-ben követi a logisztikai központ folyamatait és működését. Egy magyar startup és az EWG együttműködésében fejlesztett megoldás komplexitását tekintve világújdonságnak számít. A MaxWhere a logisztikai központ valamennyi alrendszerének információját begyűjti, feldolgozza és valós időben jeleníti meg.
Rendkívüli időbeli és térbeli precizitás
Az ukrán-magyar határ közelében épülő East-West Gate vasúti intermodális kombiterminál a jövő év első negyedévére tervezett átadást követően az Ázsiát Európával összekötő vasúti folyosó egyik legnagyobb és egyben a legmodernebb technológiával felszerelt logisztikai állomása lesz.
Képek forrása: East-West Gate
Az Ipar 4.0 megoldások és a logisztikai központok üzemeltetése tekintetében is világújdonságnak számít a most bejelentett együttműködés, amit a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége szervezésében megrendezett Kelet-Európai Intermodális Konferencián mutatták be. A MaxWhere megvalósítja az East-West Gate terminál tényleges virtuális ikertestvérét, amely egyszerre segíti a hatékony üzemeltetést, figyelmeztet a rendkívüli eseményekre, és valós időben, 3D-s térben jeleníti meg a terminál működését. A magyar startup cég fejlesztése a létesítmény több alrendszeréből, például a terminál operációs rendszeréből, a beléptetőkapukból, a darukat vezérlő egységekből, vagy éppen a kamerákból gyűjti és egyesíti az információkat, majd valós időben megjeleníti azt. Az operátorok így a terminál működésének minden pillanatát 3D-ben követhetik nyomon akár távolról is, és a rendkívüli – nem a szabályoknak megfelelő – események azonnal korrigálhatók.
A MaxWhere – köszönhetően a saját, helyi 5G-hálózatnak is – rendkívüli időbeli és térbeli precizitással követi a terminál területén lévő vonatokat, kamionokat, az összes konténert, és az emberek mozgását, valamint az átrakási folyamatokat – a megoldás grafikai környezete és vizualizációja igény szerint skálázható. A daruk mozgását és helyzetét öt centiméteres pontosággal képes figyelni, kapcsolatban áll a vasúti beléptetőkapukkal, a konténereket azonosító OCR-kapukkal, a sorompókkal és a mérlegekkel – olvasható az East-West Intermodális Logisztikai Zrt. közleményében.