fbpx

Mennyire ökotudatosak a vásárlók a csomagolások tekintetében?

Írta: Transpack - Hirdetés - 2021 október 25.

A 46-65 év közötti, felsőfokú végzettséggel és átlagos jövedelemmel rendelkező nők azok, akik a legjobban odafigyelnek arra, hogy lebomló műanyag csomagolású élelmiszert vásároljanak – derül ki a WESSLING Tudásközpont tudományos lapjának egyik tudományos cikkéből. A fogyasztói hozzáállás érdekes visszajelzés lehet a gyártók számára is, akik akkor mennek biztosra, ha rendszeresen bevizsgálják a termékeiket.

 

Elméletben környezetbarátabbak vagyunk, mint a gyakorlatban

Mennyire ismerik az emberek a környezetbarát csomagolóanyagokat? Vásárlásaik során figyelembe veszik-e az adott csomagolóanyag tulajdonságait? Mely jellemzőket tartják fontosnak a csomagolóanyag kiválasztásakor? Csak papíron ökotudatosak a magyar vásárlók, vagy a valóságban is? – tette fel a kérdéseket Dr. Lendvai Edina, a Szegedi Tudományegyetem docense 2020 júliusában annak a félezer magyar fogyasztónak, akiket bevont a kutatásába. A szakcikk az immár bárki számára online is elérhető és letölthető, a többek között kioldódás-vizsgálatokkal is foglalkozó WESSLING Tudásközpont Élelmiszervizsgálati Közlemények című tudományos lapjának legújabb számában jelent meg.

 

műanyag doboz paradicsom saláta
Kép forrása: Shutterstock

 

A megkérdezettek többsége a legnagyobb mértékben azzal az állítással értett egyet, amely szerint a gyártók a csomagolással megvédik az adott terméket a külső sérülésektől, szennyeződésektől. A válaszadók háromnegyede nem vizsgálja meg az élelmiszeripari terméket a csomagolás típusa alapján; csupán egynegyedük teszi ezt meg időnként vagy mindig. Bizonyosságot nyert, hogy a hazai lakosság elméletben ökotudatos és környezetbarát, a gyakorlatban azonban nem feltétlenül az, illetve azok a személyek, akik valóban lebomló csomagolással rendelkező élelmiszereket vásárolnak, az alábbi demográfiai adatokkal jellemezhetők: nők, 46-65 év közöttiek, felsőfokú végzettségűek, átlagos jövedelemmel bírnak.

Érdekesség, hogy míg a zöldségek és a gyümölcsök esetében a megkérdezettek 93,37%-a a csomagolatlan árut választja, ez az arány a sütőipari termékeknél már csak 78%-os (Ennek az is lehet az oka, hogy az egyre nagyobb népszerűségnek örvendő speciális sütőipari termékek [diétás, rostdús, magvas stb.] sok esetben előre csomagoltan kaphatók). Kiugróan magas a sajtok, tejtermékek esetében az előre csomagolt termékeket választók aránya (75,83%), míg a húskészítmények esetében arányosan oszlik meg a gyárilag csomagolt és a lédig terméket választók csoportja.

 

csomagológép műanyag tálca hús
A húskészítmények esetében arányosan oszlik meg a gyárilag csomagolt és a lédig terméket választók csoportja.

 

A WESSLING tanúsításával biztosra mehet

A fogyasztók egészségének érdekében a különböző termékeknek, árucikkeknek szigorú követelményeknek kell megfelelniük a gyártás, forgalmazás során. Az élelmiszerekkel érintkezésbe kerülő anyagok nem befolyásolhatják negatívan az élelmiszer minőségét – sem kémiai, sem fizikai, sem érzékszervi, sem pedig élelmiszerbiztonsági szempontból. Az elmúlt években sorra jelentek meg új előírások, amelyek egyre átfogóbb és részletesebb szabályozást tartalmaznak az élelmiszerekkel érintkezésbe kerülő anyagok és tárgyak címkézésére, nyomon követhetőségére, gyártására, összetételére és vizsgálatára vonatkozóan.

Az élelmiszer-vizsgálatok mellett a csomagolóanyagok elemzésében, kioldódás-vizsgálatokban is élen járó WESSLING laboratóriumi vizsgálataival és a terméktanúsításával mind a fogyasztók, mind a gyártók és forgalmazók is biztosra mehetnek.

A csomagolóanyagok laboratóriumi vizsgálatával kapcsolatban itt tájékozódhat részletesebben.

 

Kapcsolat:
WESSLING Hungary Kft.

1045 Budapest, Anonymus utca 6.
E-mail: [email protected]
Telefon: +36-1-872-3622

 

Mintaátvételi információk:

Helyszín: 1045 Budapest, Anonymus utca 6., B épület, élelmiszer-mintaátvétel

Időpont: munkanapokon 8:00-tól 17:00-ig

–  Peszticid/mikrobiológiai vizsgálat esetén 14:00-ig

 

Dr. Lendvai Edina tudományos dolgozata alapján a cikket írta Konecsny Tímea marketing munkatárs és Szunyogh Gábor marketingvezető, WESSLING Hungary Kft.

WESSLING logo