Már javában zajlanak a FACHPACK 2022 előkészületei

Írta: Transpack-2022/I. lapszám cikke - 2022 március 02.

A csomagolóipai szereplők újra találkozhatnak Nürnbergben, a FACHPACK 2022 szakkiállításon 2022. szeptember 27-29. között, aminek előkészületei javában zajlanak. Az idei vásár fókuszában az „Átmenet a csomagolásban” téma áll, de különleges programok, fórumok, bemutatók és díjátadók is várják az érdeklődőket.

ember hátizsák reklámtábla, ajtó ablak

Bíztatók a regisztrációs számok

„Újra akcióba lendülünk, megtervezzük a kiállítói standokat a termekben, és programot készítünk érdekes témákkal és előadókkal. Ügyfeleinket le fogja nyűgözni az innovációk és inspiráló megoldások sokfélesége, valamint a személyes párbeszéd lehetősége” – ígéri Phillip Blass, a Nürnberg Messe FACHPACK igazgatója.

A regisztrációs számok biztatók. Olyan tekintélyes vállalatok, mint a Bluhm Systeme, a Heidelberger Druckmaschinen, a Mondi, a Multivac, a Packaging Valley, a Prodinger, az SSI Schäfer és még sokan mások is a részvétel mellett döntöttek. Ez minden bizonnyal annak is köszönhető, hogy a FACHPACK 2021 bizonyította, hogy a világjárvány okozta nehezebb körülmények ellenére is lehet nagy sikerű szakvásárt tartani. Továbbá azt is, hogy a NürnbergMesse higiéniai koncepciója is hatékony – hangsúlyozza Blass.

Nagyon elégedett kiállítók és látogatók a FACHPACK 2021 kiállításon

A rendezvény során egy független piac- és véleménykutató cég végzett kiállítói és látogatói felméréseket. Főleg az új vezetők és a szakmai közönség minőségének kérdésében ismét nőttek a számok az előző, 2019-es rendezvényhez képest. A FACHPACK 2021-en a kiállítók 95 százaléka tudott új kapcsolatokat kiépíteni (ez a szám 2019-ben 91 százalék volt). A kiállítók 96 százaléka pedig elégedett volt a szakmai közönség kaliberével (2019ben ez az érték 93 százalék volt). Ez aligha meglepő, tekintve, hogy a szakmai látogatók kétharmada vezető szerepet tölt be. Ráadásul 88 százalékuk olyan döntéshozó, aki befolyásolja vállalata beszerzési döntéseit.

A FACHPACK 2021 látogatóinak 94 százaléka nyilatkozott úgy, hogy rendkívül elégedett volt a vásárban tapasztaltakkal. A FACHPACK 2021 szakmai látogatói közül csaknem minden harmadik, 29 százalékuk érkezett Németországon kívülről. A külföldről érkező szakmai látogatók 70 országból, elsősorban Ausztriából, Csehországból, Svájcból, Olaszországból, Hollandiából, Lengyelországból, Franciaországból, Belgiumból, Dániából és Spanyolországból érkeztek a tavaly megrendezett vásárra. (A FACHPACK 2021 Show Report összes eredménye elérhető a következő címen: fachpack.de/en/rueckblick.)

„Átmenet a csomagolásban”: kis lépések a nagy változás felé

A csomagolóipar gyökeres átalakuláson megy keresztül. A fenntarthatóság, a digitalizáció, az e-kereskedelem és sok más tényező alapvetően megváltoztatja a csomagolás üzletágát. A folyamatot ráadásul a világjárvány fel is gyorsította. Az új vásári téma erre a jelenleg tapasztalható változásra épül. „Ebben az összefüggésben szándékosan kerültük a jelenleg gyakran használt „transzformáció” kifejezést” – magyarázza Heike Slotta, a NürnbergMesse kiállítási igazgatója. Harry Gatterer trendkutatóra, a Zukunftsinstitut (futurológiai, jövőkutató intézet) vezérigazgatójára hivatkozik, aki ezt írta: „Az átalakulások az átmenetektől függenek”.

Ez azt jelenti, hogy a nagyobb fordulatok elsajátításához sok apró lépésből és átmenetből álló stratégiára van szükség. A legtöbb embernek nincs elég bátorsága ahhoz, hogy absztrakt céllal óriási átalakulási ugrást vállaljon a jövőbe. A FACHPACK 2022-n számos kisebb és nagyobb példa lesz ezekre az átmenetekre, valamint az új indulásokról szóló narratívákra – a kiállítási standokon, fórumokon és különleges bemutatókon.

Az esemény digitális kiegészítője, a myFACHPACK pedig idén is lehetőséget nyújt a tudásátadásra, valamint professzionális partnerkeresésre, számítógépen vagy mobiltelefonon keresztül.

Összeállította: Csomor Zsolt