Fenntarthatóság – egymás után lépnek a nagy áruházláncok

Írta: Transpack-2022/II. lapszám cikke - 2022 május 12.

Az Auchan…

A gurigáról letéphető műanyag zacskókat általában egyszer használjuk, aztán legrosszabb esetben a közterületre, jobb esetben a kukába, legritkább-legjobb esetben a szelektívbe kerülnek. Az újrahasznosításig Magyarországon csak a műanyagok harmada jut el. Az Auchan francia áruházlánc most újrahasznosított karton bevásárlódobozt vezetett be a zöldség-gyümölcsosztályra és a pékárurészlegre. Korábban a húsoknál és sajtoknál is lecserélték a műanyagot tartalmazó csomagolást 100 százalékban növényi alapanyagokból készülő, lebomló és komposztálható változatokra.

…és a Tesco is

Ugyancsak lép a fenntarthatóság érdekében a Tesco. Sajátmárkás zöldség-gyümölcs termékei kizárólag lédig kiszerelésben vagy 100 százalékban újrahasznosítható csomagolásban kaphatók. A vállalat ezzel egy újabb termékkategóriát kínál környezetbarát csomagolásban, amellyel még egy lépést tesz annak érdekében, hogy 2025-re minden sajátmárkás termékének csomagolását teljes mértékben újrahasznosíthatóvá tegye. Az újítás nem befolyásolja a termékek árát.

Újrahasználatot!

Friss jelentések szerint Európában a különböző termékek csomagolásának bő harmadát teszi ki a szilárd települési hulladék. Ennek egy része a borágazatban használt egyszer használatos üvegpalack, amelynek környezeti hatása a többi csomagolással összevetve sokkal nagyobb. A Humusz Szövetség ezért is népszerűsíti az újrahasználatot, ennek fontosságát pedig erőteljesen hangsúlyozza az illetékes minisztériumnak, és a nagy hazai bevásárlóláncokat is megkeresték, hogy tegyenek az ügy érdekében.