fbpx

Komoly célkitűzéseket vállalt egy logisztikai vállalat

Írta: Csomor Zsolt - 2023 március 04.

A GeoPost/DPDgroup az első globális logisztikai vállalat, amelynek mind a rövid, mind a hosszú távú CO2-kibocsátás-csökkentési céljait jóváhagyta a Science Based Targets Initative. Az SBTi olyan nemzetközi kezdeményezés, amely tudományon alapuló klímavédelmi célkitűzések megvalósításában támogatja a vállalatokat.

Átfogó, tudományosan megalapozott nettó zéró cél

Azáltal, hogy a GeoPost/DPDgroup a közvetlen (Scope 1), a közvetett (Scope 2) és a beszállítók, alvállalkozók (Scope 3) abszolút üvegházhatású gázkibocsátását jelentősen csökkenti, hozzájárul a globális hőmérséklet-emelkedés 1,5°C-ra történő korlátozásához. Az SBTi gondos és kimerítő vizsgálatot követően jóváhagyta a GeoPost/DPDgroup rövid és hosszú távú, tudományosan megalapozott csökkentési tervét, miután a vállalat 2022 júliusában benyújtotta a célkitűzéseit.

gyár parkoló autó kisteherautó fa erdő
Képek forrása: GeoPost/DPDgroup

A GeoPost/DPDgroup vállalja, hogy a 2020-as bázisévtől kiindulva a 2040-es pénzügyi évre az egész értékláncban eléri a nettó nulla gázkibocsátást

A GeoPost/DPDgroup rövid távú célként kötelezettséget vállal arra, hogy a 2020-as pénzügyi bázisévhez képest 2030-ig abszolút 43%-kal csökkenti az üzemanyag- és energia felhasználáshoz kapcsolódó scope 1, 2 és 3-as kategóriába tartozó kibocsátásait, amelyek a csomagok kiszállításához és az egyéb tevékenységekhez köthetők. Hosszú távú célként pedig kötelezettséget vállal arra, hogy a 2020-as évhez képest a 2040-es pénzügyi évre 90%-kal csökkenti a Scope 1, 2 és 3 kibocsátását – olvasható a vállalat közleményében.

Annak érdekében, hogy 2040-re elérje a célkitűzéseit, a GeoPost/DPDgroup a következőkre összpontosít

Az első és utolsó mérföldes szállítási flotta elektromosítása és az alternatív közlekedési megoldások (beleértve az elektromos kisteherautókat, elektromos bicikliket és a gyalogos kézbesítést) arányának 85%-ra történő növelése 2030-ra (2035-ben 100%-ra).

A nagy távolságú szállítást végző flotta diverzifikálása, alternatív hajtáslánc-technológiák bevonása, valamint a csomagok nagyobb arányú átcsoportosítása a vasútra.

kisteherautó furgon aszfaltút fa
Képek forrása: GeoPost/DPDgroup

Megújuló energiára való átállás a logisztikai telephelyek és irodák energiaellátásában, nagyobb energiahatékonyság elérése, 2030-ra az energia 70%-a megújuló forrásból történő beszerzése (2035-ben 100%).

A céges autók és a telephelyen belüli szállítás elektromosítása az elektromos járművek részarányának 90%-ra növelésével 2030-ra (2035-ben 100%).

A vállalat nettó zéró célkitűzései a 20 legnagyobb európai üzleti egységükre vonatkoznak.