fbpx

Szexuális jóllét és csomagolás: pimaszság helyett diszkréció

Írta: Kohout Zoltán - 2023 március 14.

A szülésen vagy betegségen átesett, a menopauza szakaszában élő nők gyakran küzdenek ezzel az intim problémával. Gyógykészítmények vannak a panaszra, de nagyon sok múlik ezek ízléses, diszkrét csomagolásán.

Sokan szenvednek vele, kevesen kérnek segítséget

A szexszel és a szexualitással összefüggő témák még ma is sokszor tabunak számítanak a nyilvánosságban. Ez egyrészt így helyes, mert az intimitás magánügy, másrészt sok, zavarral vagy betegséggel küszködő személy nehezebben jut terápiához, gyógykészítményhez, ha úgy érzi, kerülgetni kell a nyílt beszédet. Az 50 év feletti, vagy beteg, illetve szülés után lévő nőknek szinte mindegyike fájdalmat vagy kényelmetlenséget érez szex közben a hormonális és életmódbeli változások miatt. Ugyanakkor csak 25%-uk kér orvosi segítséget a tünetei miatt. A hüvelyszárazság miatt közel 50%-uk lemond szexuális életéről, ami negatívan befolyásolja önbecsülését, kapcsolatait és általános egészségi állapotát.

Tabu helyett hitelesség

A Tabu alapítója, Natalie Fretwell szándéka az volt, hogy javítsa ezeket a statisztikákat egy olyan megoldással, amely tiszteletben tartja a női testet a változás során, és egyfajta szexuális wellness rutin lehetőségét biztosítja. Ezért azzal bízták meg a SMAKK márka- és marketingügynökséget, hogy az segítsen létrehozni egy új márkaidentitást, csomagolást és e-kereskedelmi webhelyet a Tabu prémium kategóriás, tudományos alapokon fejlesztett wellness-termékeinek. A cél az volt, hogy a márkát megközelíthetőbbé, méltóbbá és hitelesebbé tegyék, s ezzel átírják azt az elképzelést, hogy a szexuális egészségnek van lejárati ideje.

– Láttuk a lehetőséget, hogy kifinomultságot, diszkréciót és hitelességet vigyünk egy olyan termékkategóriába, ami gyakran áldozatul esik a pimaszságnak és a szemtelen célzásoknak még az értékesítésben is – magyarázza Katie Klencheski, a SMAKK alapítója. A cél érdekében a SMAKK a márkastratégia és a kreatív teljes újragondolását vitte végig, beleértve a vizuális identitást, az üzenetküldést, a csomagolást, az e-kereskedelmi tervezést és fejlesztést.

Ízléses nyíltság

Az új dizájn egyrészt „nem bocsánatkérő”, ízlésesen, de nyíltan illusztrálja a szexuális jólétet, és tudományos diagramokkal teszi hozzáférhetővé az ismereteket. Ezek az elemek ügyesen kommunikálnak bonyolult szexuális wellness témákat és ötleteket oly módon, hogy az szükségesnek és hitelesnek tűnik, nem pedig tabunak vagy szégyenteljesnek. A márkán keresztül alkalmazott tipográfia hasonló egyensúlyt talál, a címsor stílusa gyönyörű nőiességgel párosul.