A logisztikai központok és hálózattervezés profiljával működő Fraunhofer Austria egyik szakértője összeszedte azt a 4 fő csapásirányt, ami a közeljövőben döntően alakítja majd a logisztikai vállalatokra ható folyamatokat.
Alexander Gruber a Stand PI projekt kapcsán úgy véli, hogy a kiszervezett, közösségi szállítás jobban fog támaszkodni magánfuvarozási kapacitásokra (magánautók csomagtartói, pizzafutárok vagy céges sofőrök digitális appokon keresztüli megszervezésével) a céges teherautó-flották mellett. Ehhez társul majd az automatizált áruszállítás hatása, amelyben autonóm teherautók jelennek meg az árufuvarozásban, akár a termelést végző telephelyeken, akár később a közforgalomban. A digitális világ másik „nagy falatja” az önállóan tanuló, intelligens tárolási-raktározási fejlesztéseké. Ez mind a betárolást, mind a komissiózást érinti majd. Szintén az algoritmusokon múlik hamarosan az adatpontok összekapcsolása azzal a céllal, hogy a több százezer autós, áruszállító teherautó kapacitásait még hatékonyabban használják ki, méghozzá a hálózatos, részben privátalapú fuvarszervezések integrálásával. A jövő kombinált logisztikájában a közúti járművek mellett persze drónok is beszállnak az áru- és csomagszállításba.