Magyarországon 12-14 ezer gépkocsivezető hiányzik a szállítmányozásban, logisztikában. A helyzet a növekedési terveken dolgozó Waberer’s-t sem hagyja érintetlenül.
Magasabb hozzáadott érték
A Waberer’s-csoportnál az utóbbi időkben végrehajtott igazgatóváltás több volt, mint személycsere: feladatátcsoportosítás, amelynek célja ma is az, hogy a Waberer’s a régió megkerülhetetlen fuvarozó és logisztikai szolgáltatója legyen – nyilatkozta a napokban a Waberer’s Csoport elnök-vezérigazgatója a Trans.info-nak. Barna Zsolt szerint stratégiájuk alapján a Waberer’s tevékenysége és mérete a jelenleg hangsúlyos „commodity” típusú szolgáltatások mellett inkább a magasabb hozzáadott értékkel bíró fuvarozási és szállítási tevékenységekkel, illetve logisztikai szolgáltatásai fejlesztésével fog tovább növekedni. Ebben a raktározási, a disztribúciós és az inhouse logisztikai szolgáltatások mellett a fuvarozási szolgáltatás is szerepel. A vállalat emellett a híd szerepét akarja betölteni a nyugat- és kelet-európai gazdaság között a fuvarozási szolgáltatásokkal úgy, hogy tevékenységük a logisztikai szolgáltatásaik révén jobban beágyazódjék a megbízók supply chain folyamataiba.
Ijesztő számok, súlyos sofőrhiány
Barna Zsolt nem tagadta, hogy az európai sofőrhiány hazánkban is súlyos probléma: itthon 12-14 ezer fő gépkocsivezetőre lenne szükség a piacon. A Waberer’s a hiány csökkentése érdekében saját autósiskolát és képzést indított, saját vizsgapályát épített, mégsem tud kellő mennyiségű járművezetőt biztosítani a terveikhez. Ezért döntően szerbiai, ukrajnai és romániai gépkocsivezetőkkel pótolják a kiesett létszámot. A Waberer’s gépkocsivezető-állománya az elmúlt két év során több mint 2000 fővel csökkent.
(forrás: Trans.info)