fbpx

A tökéletes ajándékcsomag négy fontos tulajdonsága

Írta: Transpack-2024/II. lapszám cikke - 2024 május 06.

Ünnepnapok környékén sok fogyasztó gondolkodik azon, hogy ajándékot vásároljon szeretteinek. Ilyenkor a világ üzleteiben különféle ajándékcsomagok láthatóak, különösen a kozmetikai és az édesipari polcokon.

Csomagolástervezési szempontból mitől működik a legjobban egy ajándékcsomag? Mit kell figyelembe venni a tökéletes ajándékcsomagolás megtervezésekor? A Metsä Board 360 Services csomagolástervező szolgáltatás a tökéletes ajándékcsomagolás négy fontos jellemzőjét osztja meg az olvasóival.

csomagolás

A termék védelme

Bármilyen csomagolás elsődleges feladata, hogy megvédje a benne lévő terméket. A csokoládé például érzékeny a fényre, a hőre és a levegő oxigénjére, ezért gyakran teszik műanyagcsomagolásba, vagy műanyag tálcában helyezik el a dobozban. Az élelmiszerekkel közvetlen érintkezésre alkalmas friss rostszálas kartonpapír azonban kiváló választás csokoládétermékekhez is.

A diszperziós bevonatú karton megfelelő mértékű védelmet nyújt a csokoládétermékeknek a zsírral és a nedvességgel szemben, így nincs szükség különálló műanyagalkatrészekre. A könnyű, de erős kartonpapír ideális elektronikai cikkek vagy kiváló minőségű kozmetikumok, például parfümös üvegek csomagolására is.

A Metsä Groupnál kifejlesztett innovatív 3D megoldás, a Muoto™ új lehetőségeket nyit a kényes termékek csomagolásában, mivel lehetővé teszi a műanyagiparból ismert kerek és összetett formák létrehozását. A jövőben az ilyen szálalapú megoldások az ajándékcsomagolásokon belül is elterjedtebbek lesznek, felváltva a jelenleg műanyagból készült belső tálcákat.

Vonzó megjelenés

A kinézet számít, hiszen a fogyasztó a külső csomagolást látja meg először. Ki kell tűnnie a polcon lévő hasonló termékek közül. A csomagolás kiemelésének nagyszerű módja, ha jellegzetes grafikával vagy szokatlan formával rendelkezik. Hatékony grafikai tervezéssel és nyomtatással olyan benyomást kelthetünk, mintha a terméket például jégtömbbe helyezték volna. A külső csomagolás további helyet biztosít a jogszabályi információknak vagy a szállításhoz szükséges jelöléseknek, amellyel például a parfümös flakonok általában nem rendelkeznek. Könnyebb a szövegek és látványelemek különböző lokalizált változatait is létrehozni a külső ajándékcsomagoláson, nem pedig magán a terméken.

Kiváló minőségű érzés

Miután a fogyasztót vonzotta a csomagolás jellegzetes megjelenése, leveszi a polcról a terméket, megvizsgálja, megfordítja és értékeli. Sokak számára lényeges a csomagolás összehasonlítása más hasonló termékekkel és azok árával. Itt válik fontossá a csomagolás kiváló minőségű tapintása. A csomagolás megjelenése és tapintása egyaránt megteremti az első benyomást a termék minőségéről.

A benyomásnak támogatnia kell a márkát és a termék imázsát, különösen a luxustermékek esetében, ahol a csomagolás és a kicsomagolás élménye is nagyon fontos. Ha egy termék értékes, de műanyagba csomagolták, előfordulhat, hogy nem kelti a kívánt minőségi benyomást.

A csomagolóanyag megválasztása a vállalat értékeiről üzen. Akár a minimalista és természetes stílusra, akár a fényes felületre és a látványra vágyik, a karton mindenre képes.

papír doboz csomagolás

Könnyen újrahasznosítható

A fogyasztókat egyre jobban érdekli a termékek eredete és azok környezeti hatása. A vásárlási döntéseknél azonban továbbra is a személyes ízlés és a vizuális megjelenés játssza a főszerepet. A legtöbb fogyasztó azt várja el a csomagolóanyag-gyártóktól és a márkatulajdonosoktól, hogy ennek megfelelő döntéseket hozzanak. Ezért a termékek gyártóinak a választásokat korán meg kell fontolni, a csomagolástervezési folyamatának legelejétől az egész gyártási lánc végéig. A „szénlábnyom” csökkentése és a csomagolás újrahasznosíthatóvá tétele már sok márka fenntarthatósági céljai közé tartozik. A fogyasztók átláthatóságot, adatokat és információkat, ugyanakkor kényelmet is szeretnének mindennapi életükben. Miután az ajándék örömet okozott a címzettnek, a csomagolóanyagok újrahasznosítása a lehető legegyszerűbb és kényelmes legyen. A 4evergreen, a teljes csomagolási értékláncot képviselő szövetség közzétette a Circularity by Design irányelveit, amelyek jó eszközt jelentenek a csomagolás teljes életciklusának és a tervezési döntések hatásainak megértéséhez. Ez irányítja a Metsä csomagolástervező csapatának munkáját is.

Az újrahasznosíthatóságon alapuló tervezés jó példája a csapat által tavaly megalkotott finom hullámkarton ajándékcsomagolás. A hagyományos merev dobozok helyettesítésére tervezett csomagolás robusztus és minőségi tapintású, de nem igényel ragasztót vagy műanyag bevonatot a felépítéséhez, ami megkönnyíti az újrahasznosítást. Ez az új típusú csomagolás is lényegesen könnyebb és kisebb szénlábnyomú, mint a hagyományos megoldások.

Az újrahasznosíthatóságra és a környezeti hatások csökkentésére összpontosító csomagolási koncepciók a minőség veszélyeztetése nélkül jelentik a jövő útját. Ha arra kíváncsi, mi lenne a tökéletes ajándékcsomagolási megoldás az ön termékéhez, a Metsä Board 360 szolgáltatás szakemberei segítenek az anyag- és szerkezetválasztásban.

méz díszdoboz csomagolás

Ismerje meg a 360 szolgáltatásokat!

A Metsä Board partnerével ön megkapja a piacvezető kartonpapírt – emellett széles körű szakértelmet is. A Metsä Board 360 Services sokféle módon segít a csomagolás tökéletesítésében az egyszerű újrahasznosíthatóságtól, a márkahatáson át, a termelési hatékonyságig és a környezeti hatások csökkentéséig.

A természetes kiindulópont a könnyű prémiumkartonjuk. Ez egy olyan anyag, amelyet belülről ismernek. Ez a megoldásuk lényege, de jóval túlmutat a kartonon annak érdekében, hogy ön elérhesse csomagolásfejlesztési céljait.

A teljes csomagolási értékláncot lefedő 360 Services mérhető változást hozhat a vállalkozása számára azáltal, hogy lehetővé teszi, hogy például maximalizálja a termék megjelenését, és minimalizálja a költségeket azáltal, hogy a megfelelő anyagokat az ön igényeihez igazítja, és javítja a csomagolása funkcionalitását, újrahasznosíthatóságát és márkahatását. A csomagolás környezeti hatásának csökkentésével elérheti fenntarthatósági céljait, javítja az ellátási lánc teljesítményét.

Forrás: Metsä | Fordította: LUPE Magazin