A Manupackaging vállalat két évtizede van jelen hazánkban. A társaság fókuszában a fenntarthatóság áll, és partnereivel közösen éves szinten hazánkban több mint 2000 tonnával csökkenti a műanyag fólia felhasználását. Magas minőségű csomagológépeikkel és -anyagaikkal 50-70%-os csomagolási költségmegtakarítás érhető el.
A csapatunknak és a termékeinknek a sikerünk
A két évtizedes tapasztalattal rendelkező Manupackaging Magyarország azoknak a kis- és nagyvállalatoknak nyújt komplex csomagolástechnikai szolgáltatást, amelyek szeretnék a lehető legegyszerűbben minimalizálni a költségeiket. A vállalat a prémium csomagolóanyagok mellett olyan csomagolástechnikai eszközöket és egyedi igényekre szabott gépészeti optimalizáló megoldásokat is kínál partnerei számára, amelyek jelentős szerepet játszanak a megtakarításban.
A jubileum alkalmából kerestem fel a Manupackaging Magyarország Kft.-t, ahol Arató Gábor ügyvezetőt először arról kérdeztem, hogy annak idején milyen indíttatással alapították meg a cégüket.
– Elsődleges célunk a Manuli Stretch stretchfólia hazai megismertetése volt. Hamar felismertük, hogy termékeink erősebbek a versenytársaink által kínált termékeknél, hiszen adott csomagolási feladatot kevesebb anyagfelhasználással valósítottunk meg. Ez a megkülönböztető előny volt a kezdeti sikereink kulcsa, ami máig meghatározza piaci pozíciónkat.
Büszke vagyok a csapatunkra is, amelyet hosszú évek alatt sikerült ilyen magasan kvalifikált szintűre emelni – kiemelkedő etikai normákkal rendelkező kollégákkal dolgozunk együtt, akik kulcsszerepet játszanak a vállalatunk sikerében.
Mint a cég alapítója és vezetője, milyen személyes tanulságokat és tapasztalatokat gyűjtött az elmúlt két évtized alatt?
– Fiatalon kerültem cégvezetői pozícióba, és az elmúlt 20 év során sokat tanultam. Az első és legfontosabb tanulság, hogy bár kezdetben kevés külső támogatást kaptunk, saját erőfeszítéseinkkel sikerült felépítenünk a vállalatot. A legnehezebb időszak a 2009-es pénzügyi válság volt, de az abból való kilábalás után a csapatunk még erősebb és összetartóbb lett.
A fenntarthatóság sokkal több, mint környezetvédelem
Hogyan alakultak át a szállítási csomagolás piacának igényei az elmúlt 20 évben?
– A piac az árérzékenységtől a fenntarthatóság és költséghatékonyság felé mozdult el. Az ügyfelek egyre inkább igénylik, hogy a csomagolási feladatokat a lehető leggyorsabban és leghatékonyabban valósítsuk meg számukra.
Nap mint nap hallhatunk az élet számos területén a fenntarthatóságról. Mit jelent ez a Manupackaging számára?
– A fenntarthatóság számunkra sokkal többet jelent, mint környezetvédelem: az üzleti modellek, a termelési folyamatok és a termékek tervezése során integrált megközelítést alkalmazunk. A fenntarthatóságot olyan széles körű koncepciónak tekintjük, amely magában foglalja a gazdasági önfenntartó működést, a stakeholder-szemléletet, az értékláncban való gondolkodást, valamint a nagy fokú agilitást. Ezek az elvek lehetővé teszik számunkra, hogy pozitív hatást gyakoroljunk a környezetre és társadalomra, miközben üzletileg is sikeresek vagyunk.
Azt szeretnénk elérni, hogy Magyarországon minden felhasználó olyan fóliát használjon, ami visszaforgatott anyagból készül. Folyamatosan nyitottak vagyunk az új technológiákra, és ügyfeleink el is várják tőlünk, hogy újdonságokkal mutatkozzunk be.
A jövőnk zálogai
Milyen technológiai vagy akár szolgáltatói innovációról tud beszámolni, amelyre méltán lehet büszke a Manupackaging?
– Kifejlesztettük, és mintegy 5 évvel ezelőtt piacra vezettük a Manunature termékcsaládot, amelynek termékei újrafeldolgozott, lebomló vagy bioalapú anyagokból készülnek.
Emellett az innovációs és fejlesztési törekvéseink középpontjában a helyszíni csomagolástechnikai auditok állnak, de büszkék vagyunk a vállalat „close the loop” rendszerére is, amely lehetővé teszi a használt fóliák visszagyűjtését és újrahasznosítását. Ezek az innovációk nemcsak a csomagolás hatékonyságát növelik, de jelentős lépést jelentenek a fenntarthatóság irányába.
Mi a „close the loop” rendszerük lényege?
– A partnernek értékesített strechfóliát felhasználás és visszagyűjtés után a telephelyünkre szállíttatjuk, majd regranuláltatjuk és ismét fóliát gyárttatunk belőle. Ezzel a lehető legrövidebb úton valósítjuk meg a termék körforgását. Hazánkban még dolgozunk a rendszer bevezetésén, ugyanis a hulladékgazdálkodási törvény okoz némi fejtörést e tekintetben.
A „close the loop” rendszerünk, a bio-LLDPE alapú termékeink és a Manunature BD, amely egyedülálló módon lebomló és visszaforgatható – jelentik jövőnk zálogát. Ezen a területen úttörő szerepet töltünk be, különféle fórumokon mutatjuk be, és a Linkedin felületén is sokat írok róluk.
Mit tanácsolna azok számára, akik a fenntartható üzleti modellek terén szeretnének újítani?
– A fenntartható üzleti modell építéséhez alaposan meg kell érteni, hogy valójában mit is jelent a fenntarthatóság. Ez nem csak a környezetvédelmet, de a gazdasági önfenntartást, a stakeholder-szemléletet, az értékláncban gondolkodást és az agilitást is magában foglalja.
Az általunk kínált fenntartható Manunature termékek ugyan többletköltséget jelentenek a hagyományos fóliákhoz képest, de szerencsére mind többen áldoznak erre. Kell is, mert hosszú távon hatékonyságnövelést érhetnek el vele, ráadásul hisszük, hogy aki nem mozdul el a fenntarthatóság irányába, az idővel elveszíti a versenyképességét – hiszen a fiatalok körében ez már most is elvárás.