fbpx

Az Unilever kénytelen volt felülvizsgálni a csomagolását

Írta: Csomor Zsolt - 2024 június 09.

Az Unilever – a világ egyik legnagyobb FMCG márkája – a közelmúltban kénytelen volt felülvizsgálni a csomagolási fenntarthatósági célkitűzéseit. 2017-ben számos célt tűztek ki, amit 2025 előtt terveztek elérni. Ebből a két legfontosabb, hogy 100% ban komposztálható, újrahasznosítható csomagolásokat használnak, és a szűz műanyag használatát is csökkentik. Fontos tervszám volt még, hogy a műanyag csomagolások esetén 25% ban újrahasznosított anyagot használnak fel. Ez az utóbbi még elérhető, hiszen 2023-ban 23%-os volt ez az arány, de a többi értéket kizárt, hogy elérjék.

unilever logo
Egy vállalat önmagában még, ha olyan hatalmas is, mint az Unilever, képtelen megoldani a környezetvédelem összes problémáját.

Az új tervek szerint 2026-ra 30%-kal, 2028-ra pedig 40%-kal csökkenteni tervezik a szűz műanyagok felhasználását, valamint felülvizsgálják azon célkitűzéseket, hogy a műanyag csomagolásoknak 100%-át újrafelhasználhatóvá, újrahasznosíthatóvá vagy komposztálhatóvá tegyék 2030-ig a merev termékek esetében, 2035-re pedig a flexibilisek esetében. Főleg a rugalmas csomagolások tekintetében még sok nehézséget kell megoldani ahhoz, hogy ezek a végcélok megvalósíthatóak legyenek. A társaság nemrégiben fogadta el a „Klímaátmeneti akció tervet” a részvényesek 98%-os jóváhagyásával. A közgyűlést megzavarták a Greenpeace aktivistái, akik így tiltakoztak a célok módosítása ellen.

Hein Schumacher nyilatkozata rávilágított arra, hogy egy vállalat önmagában még, ha olyan hatalmas is, mint az Unilever, képtelen megoldani a környezetvédelem összes problémáját. Ehhez a kormányoknak, a petrolkémiai ipar részvevőinek, a kiskereskedőknek is változtatniuk kell a hozzáállásukon. Sajnos nem az Unilever az utolsó olyan nagy vállalat, amelyik módosítani kényszerül a környezetvédelmi céljait, ugyanis sokan túlvállalták magukat, nemcsak vállalati, de kormányzati szinten is.

A z Unilever leköszönt vezérigazgatója erről így nyilatkozott: „a magasztos elvek egészen addig elvek maradnak, amíg nem vagyunk hajlandóak megfizetni a cselekvés árát”.

Forrás: packagingeurope.com/comment/unilevers-packaging

A témában ez is érdekelheti: A fenntarthatóság kihívásai, környezeti hatásai