Budapesti közös intermodális terminál létesítéséről állapadott meg a logisztikára szakosodott L.A.C. Holding, a JSC Kazakhstan Temir Zholy, és a Xi’an Free Trade Port Construction and Operation Co., Ltd. A magyar, a kazah és a kínai társaság együtt fog működni a szállítás és a logisztika területén.
Éves 230 000 TEU kapacitás
Kasszim-Jomart Tokajev kazah államfő magyarországi látogatására időzítették annak a megállapodásnak az aláírását, amely az eddiginél is több kínai és kazah áru, Magyarországra, azon keresztül pedig Európába érkezését, egyben az ellenkező irányú szállítások útját kövezi ki.
A szerződés kulcselemeként a magyar L.A.C. Holding, a JSC Kazakhstan Temir Zholy (KTZ) kazah állami vasúttársaság és a kínai Xi’an Free Trade Port Construction and Operation Co., Ltd. létesít egy intermodális terminált a Csepel-szigeten.
A létesítmény kapacitása évi 230 ezer TEU (normál konténer-egyenérték) lesz, és a közlemény szerint növelni fogja a konténervonatok számát a Kína–Európa–Kína útvonalon – beleértve a TITR-en keresztüli tranzitot is. A projekt megvalósításával csökken az útvonalon a szállítási idő, a szállítási költség és az átrakodási idő – olvasható a vg.hu oldalon.
Hódítóúton a kazah és a kínai társaság
A lépésre részben a KTZ külföldi jelenlétének bővítéseként került sor. A KTZ ugyanis azon dolgozik, hogy terminálokat létesítsen a kulcsfontosságú közlekedési folyosók mentén, erősítve Kazahsztán pozícióját, mint Eurázsia egyik legfontosabb tranzitközpontja. Tervei részben átfednek a Xi’an Free Trade Portéval, amely szintén terjeszkedik Európában és Ázsiában. A két társaság a kínai fél székhelyén, Hszian városban idén márciusban már át is adott egy intermodális terminált. A kínai Egy út, egy övezet kezdeményezéshez jól illeszkedő projektről tavaly júniusban állapodtak meg. A létesítmény évente 66,5 ezer TEU-nyi áru kezelésére képes.