A Hapag-Lloyd, a világ vezető vonalhajózási vállalata több mint négymilliárd dollár értékben vásárol biomentánnal üzemeltethető konténerhajókat, melyeknek akár 95 százalékkal is alacsonyabb a szén-dioxid-kibocsátásuk a hagyományos hajtásrendszerekhez képest.
Több mint 4 milliárd dolláros beruházás
A Hapag-Lloyd zöld finanszírozást vesz igénybe a 2024 októberében megrendelt 24 darab nagy, összesen 312 ezer TEU kapacitású konténerszállító hajójához. A 4,3 milliárdos vételárból 900 millió dollár a társaság saját forrásból teremt elő. Az ügyletben résztvevő két banktól összesen 500 millió dollárt vesznek fel jelzáloghitel formájában, 1,8 milliárd dollárnyi összeget három lízingkonstrukcióval fedeznek, 1,1 milliárdhoz pedig a China Export & Credit Insurance Corporation (Sinosure) által támogatott szindikált hitelkereten keresztül jutnak hozzá.

A hitelek futamideje 10–18 év. A pénzeszközök előteremtése a Hapag-Lloyd’s Green Financing Framework keretében valósul meg.
„Folyamatosan modernizáljuk flottánkat annak érdekében, hogy magas színvonalú szolgáltatást nyújthassunk, és elérjük ambiciózus dekarbonizációs céljainkat” – mondta Mark Frese, a német hajózási társaság pénzügyi igazgatója (CPO).
A konténerhajók Kínában készülnek, és a legmodernebb, környezetbarát, alacsony károsanyag-kibocsátású és üzemanyag-hatékony, cseppfolyós tüzelésű gázmotorokkal szerelik fel. A hajók biometánnal üzemeltethetők, ami akár 95 százalékkal is csökkentheti a széndioxid-kibocsátást a hagyományos hajtásrendszerekhez képest. Átadásuk a megrendelőnek 2027–29-ben várható.
Forrás: IHO