A CMA CGM-csoport új hajórendelése révén a közeljövőben átveheti a Maersk helyét a világ második legnagyobb konténerszállító vállalataként. Az óceáni fuvarozás piaci erőviszonyai ezzel jelentősen átalakulhatnak, miközben az MSC továbbra is az élen marad.
Milliárdos hajórendeléssel erősít a CMA CGM
A CMA CGM-csoport legutóbbi megrendelése révén – amely 24 darab, egyenként 18 ezer TEU kapacitású konténerszállító hajó gyártására vonatkozik dél-koreai és kínai hajóépítőknél – hamarosan a világ második legnagyobb tengeri konténerszállító vállalatává léphet elő, megelőzve a dán Maersket.
A globális piacon továbbra is az olasz–svájci Mediterranean Shipping Company (MSC) áll az élen, amely saját tulajdonú és bérelt konténerszállító hajóinak összkapacitásával eléri a 6,42 millió TEU-t. Jelenleg a Maersk a második legnagyobb szereplő 4,54 millió TEU-val, míg a francia CMA CGM-csoport kapacitása 3,87 millió TEU.
Az új hajók szolgálatba állásával a három óriás flottája jelentős bővülésen megy keresztül: az MSC kapacitása 8,47 millió TEU-ra növekszik, a Maerské 5,28 millió TEU-ra emelkedik, míg a CMA CGM-é 5,42 millió TEU-ra ugrik, ami a sorrend átrendeződését vetíti előre.
Még a bérelt hajókat nem számolva is a CMA CGM megelőzheti a Maersket, hiszen saját kapacitása 3,75 millió TEU-ra nő, míg a Maerské 3,35 millió TEU marad.