Egy új, több mint 15 kilométeres alagút kialakításával folytatódik a dél-olaszországi nagysebességű vasút fejlesztése. A projekt célja a kapacitásbővítés és az árufuvarozás erősítése is.
A Santomarco-alagút a vasúti árufolyosó fejlesztésének kulcseleme
A dél-olaszországi Calabria tartományban folytatódik a nagysebességű vasútvonal építése, amely Salerno és Reggio Calabria között teremt gyorsabb kapcsolatot. A projekt középpontjában egy több mint 15 kilométer hosszú, kétcsöves, egyvágányú alagút áll, amelyet négy alagútfúró gép (TBM) bevonásával alakítanak ki.

A Santomarco névre keresztelt létesítmény nemcsak mérnöki szempontból kiemelkedő, hanem a térség logisztikai fejlődésében is meghatározó szerepet kap.
Az építkezés Paola és Cosenza között zajlik, és az egész vonal egyik legösszetettebb részének számít. Az alagút mellett kilenc vasúti híd, két viadukt – 350 és 205 méter hosszúságban –, valamint egy új vasútállomás is épül. Ezek a fejlesztések lehetővé teszik, hogy a vonal nagyobb sebességgel és kapacitással bonyolítsa le a személy- és áruszállítást.
A beruházás logisztikai szempontból különösen jelentős, mivel a Calabria térségét átszelő Bari–Taranto–Gioia Tauro árufolyosó részévé válik. Ez a folyosó az európai ellátási lánc egyik fontos eleme, amelynek bővítése hozzájárul a közúti szállítás terheinek csökkentéséhez, valamint a fenntarthatóbb vasúti fuvarozás erősítéséhez.
A projektet a Webuild kivitelező cég valósítja meg, amely 2024-ben 12 milliárd eurós árbevételt ért el, és már dolgozik a vasútvonal más szakaszain is. A mostani fejlesztés a teljes Salerno–Reggio Calabria vonal befejezésének kulcsa, amelynek átadása a tervek szerint 2032-re várható.
Egy több mint 15 kilométeres alagút kialakításával folytatódik a dél-olasz nagysebességű vasút fejlesztése. A projekt célja a kapacitásbővítés és az árufuvarozás erősítése is.
Szöveg forrása: Magyar Építők