A Hubei tartományban épült, 126 kilométeres Wuhan–Yangxin autópálya emelt nyomvonalon halad rizsföldek és akvakultúrás tavak felett. A megoldás célja a forgalom folyamatosságának biztosítása úgy, hogy közben a mezőgazdasági és halászati tevékenység a pálya alatt tovább zajlik.
A „lebegő” kialakítás egyszerre látvány és funkció
A projekt egyik legfeltűnőbb eleme az a magasvezetésű szakasz, amely felülnézetből szinte a vízfelületek felett úszó betonszalagnak tűnik.

Az autópályát legfeljebb 100 km/h sebességre tervezték. A nyomvonal kijelölésénél szempont volt a meglévő földhasználat és a vizes területek kímélése, így a helyi termelők és halgazdaságok működését a lehető legkevésbé zavarja a fejlesztés.
Az út nemcsak műszaki teljesítmény, hanem a térségi kapcsolatok erősítésének eszköze is. Az összeköttetés javításával egyszerűbbé válik az emberek és az áruk mozgása Wuhan – mint jelentős gazdasági központ – és Yangxin, az agrárerőforrásokban gazdagabb térség között, ami a leírás alapján a kereskedelmet, a turizmust és a régió fejlődését is támogathatja.
A hagyományos útépítésekkel szemben az emelt pályás megoldás célja a nagy kiterjedésű területbolygatás elkerülése. A Wuhan–Yangxin autópályát így a fenntarthatóbb szemléletű infrastruktúra egyik példájaként állítja be: a közlekedési kapacitás bővítése mellett a tájhasználat és az ökoszisztémák védelme is tervezési szempontként jelenik meg.
Szöveg forrása: Iamcivilengineer
Transpack Tudástár: Emelt nyomvonalú autópálya mezőgazdasági területek felett – A kínai Hubei tartományban épült Wuhan–Yangxin autópálya magasvezetésű kialakítással halad rizsföldek és akvakultúrás tavak fölött, lehetővé téve a közúti infrastruktúra fejlesztését úgy, hogy a mezőgazdasági és halászati tevékenység a pálya alatt zavartalanul folytatódjon.
