Köztudott, hogy nemcsak a betűtípusok, az elrendezés harmóniája, hanem a színek is hatással vannak a vásárlói, megrendelői döntéseinkre. A digitális felületek megfelelő beállításával, kialakításával elérhető például, hogy az emberek számukra kedvezőbb döntéseket hozzanak. Kutatók például nemrég egy USA-ban végzett kísérlet révén azt tapasztalták, hogy az emberek egy – számukra kedvező – nyugdíj-megtakarítási programban is nagyobb készséggel vesznek részt, ha az ezt kínáló online felület szóbeli tartalmait és külalakját átalakítják. Például a semlegesebb „Nem akarok részt venni a programban” megfogalmazást „Nem akarok megtakarítani”-ra cserélték, illetve a színezést is variálták, akárcsak a tiltó- és engedélyező színeket változtató közlekedési lámpák.
Érted (is) manipulál
Szerző: Rik Gabriella
Előző
Drónok a koronavírus ellenKövetkező
Fontos fejlesztések EU-pénzzelKapcsolódó hírek
-
A Pátria Nyomda tizedik alkalommal is nyert
A Pátria Nyomda az idei évben immár tízedik alkalommal nyerte el „Az év zöld nyomdája” elismerő címet.
-
Ismét egy sikeres rendezvénysorozat
A Papír és Nyomdaipari Műszaki Egyesület legnagyobb hagyományokkal rendelkező rendezvénysorozatának 2018-ban ismét Tengelicen a Hotel Orchiea adott otthont
-
Csomagolás, amitől a fogyasztó fontosnak érzi magát
Több, mint poén: levegő a dobozban, semmi a gömbben, bikaürülék csomagban..
-
Mi lesz a hazai kis webshopok jövője? – konferencia
Az agresszív piaci politikát folytató kínai webshop, a TEMU a hazai shopok számára jelentős forgalomvesztést okozott.
-
Szigorodik a robotok hármas alaptörvénye?
Siri a feminizmussal és a #metoo-mozgalommal kapcsolatos kérdésekben terelte a témát.