Egy online tájékoztatón ismertette a Ford a vállalat digitalizációs stratégiáját, melynek keretében a gyártó 2018 óta Indiában, Kínában, Dél-Afrikában és Thaiföldön már kiépítette a saját hálózatát. A közeljövőben pedig Argentínában és Brazíliában dolgozna ezen.
Nagyot lépett a Ford
A Ford 2018-ban, az indiai központjában alkalmazott megoldás sikerén felbuzdulva döntött úgy, hogy a logisztikai erőforrásaik kezelésében nem külső szolgáltatóra támaszkodik, hanem saját belső hálózatot épít fel. Emellett új, integrált tervezési struktúrát is bevezet, olvasható az autopro.hu oldalán. A rendszer azóta több másik országban is működik.
Amlan Bose, a Ford Ázsiáért és Dél-Amerikáért felelős alelnöke elmondta, hogy nagy ugrás volt a vállalat számára a rendszer kiépítése, ugyanis nagyon komoly feladatról és nehéz átállásról van szó. Bose szerint a gyártó a tervezési költségeken tud spórolni, valamint rengeteg időt takaríthat meg azzal, ha maga végzi ezeket a feladatokat.
Intelligens útvonaltervezés
A szállítmányozásban is komoly előrelépést mutatott be a Ford. A vállalatnál nem csak az útvonalakat tervezik meg előre digitálisan, de azt is, hogy melyik egységet hova kell vinni. Így szinte teljesen kivehető az emberi tényező erről a területről, kivéve persze a sofőröket.
Bose szerint a Ford hosszútávú terve olyan logisztikai rendszer és ellátási lánc, amiben az embereknek semmilyen szerepe nem lesz, mindent a gépek végeznek majd el. Mint fogalmazott, a logisztika igazi jövője a mesterséges intelligenciában rejlik, írja az Automotive Logistics.
Kép forrása: Ford