Az amerikai teherautó- és buszgyártó Navistar stratégiai partnerséget kötött a TuSimple kínai önvezető startuppal. A nemrég bejelentett együttműködés keretében fejlesztik azokat a négyes szintű autonómiára képes kamionokat, melyek a tervek szerint 2024-től futnak majd az amerikai utakon.
A két cég nem most kezdte a közös munkát, évek óta van köztük kooperáció, ráadásul a járműgyártó vállalat már kisebbségi részesedést is szerzett a San Diego-i központú startupban.
A Navistar ügyvezetője, Persio Lisboa az önvezető technológia iparági terjedésére számít, ami komoly hatással lesz az ügyfeleik üzleteire is, olvasható a Trucks és IoT ZóNA oldalán.
Olcsóbbá és biztonságosabbá válhatna a közúti szállítás
A kaliforniai székhelyű startup nagy erőkkel koncentrál a sofőr nélküli fejlesztésekre. Nemrég jelentette be, hogy megállapodtak több nagy szállítmányozó céggel, köztük a UPS-szel is, hogy létrehozzák az első autonóm hálózatot.
A rendszer a sofőrt nem igénylő teherautókból, a digitálisan feltérképezett útvonalakból, a stratégiailag elhelyezett több száz terminálból és a TuSimple Connect autonóm működést felügyelő rendszerből áll össze.
Az így kialakított ökoszisztéma segítségével lehetővé válik az államok délnyugati részéből kiinduló, alacsony költségű, sofőr nélküli, távolsági teherszállítás – vetítette előre Cheng Liu, a TuSimple elnöke.
Kezdhetnek aggódni a sofőrök a munkájukért?
A várakozásaik szerint a negyedik szintű önvezetésre képes szállítójárművek tömeggyártása 2024-től elindulhat. Az értékesítés majd a Navistar már bejáratott értékesítési csatornáin keresztül történne az Egyesült Államok, Kanada és Mexikó területén.
Az USA-ban már működik egy 40 autonóm gépkocsiból álló TuSimple-flotta, amely Arizona és Texas közötti szállításokat bonyolít le. Ezek vezetőfülkéjében egyelőre mindig ül egy biztonsági sofőr is, aki szükség esetén átveszi a kormányt.
A tervek szerint a jövő év során elindítják a vezető nélküli teszteket, ami valóban úttörő előrelépés lenne.
Kép forrása: Navistar