fbpx

Csomagolás és varázslat a kínai szódavízmárkánál

Írta: Kohout Zoltán - 2023 április 20.

A régi vicc szerint a nagy mágia nem az, amikor a semmiből valamit varázsolunk, hanem például, ha el tudjuk adni a palackozott hegyi levegőt a szmogban élő városiaknak.

Kicsit így vagyunk a palackozott vizekkel is: hajlamosak vagyunk 10-100-szoros árat fizetni szénsavas vagy mentes ásványvizekért a csapból folyó helyett. Ilyenkor sok múlik azon, hogy milyen marketing ágyaz meg a vásárlásnak. A reklám irányulhat az egészségre (pl. ásványianyag-tartalom), az esztétikumra (palackdizájn) vagy a lényegében bárhol-bármikor megvásárolható hűtött termék komfortélményére.

kínai szódavíz

Nos, a Nongfu tavasz nevű terméke sem több, mint egyszerű szódavíz, mégis nagy népszerűségnek örvend Kínában. A márka szelíd hipnózisa nem varázslatra, hanem sajátos arculatra épít. Világszerte együttműködik művészekkel és illusztrátorokkal a csomagolás tervezésének megújításában. A cég friss szódavízkínálatának minden darabja egyedi vizuális nyelvvel rendelkezik. A Mousegraphics a szemnek izgalmas, mókás és szellemes karakterekkel, a bárok világát idéző színekkel-motívumokkal építette fel a dizájnt, amit a hosszú nyári napok és az aranyló boldog órák ihlettek. Mindegyiket úgy alakították ki, hogy elmeséljen egy történetet és erős vizuális identitást hozzon létre, amely képes kiemelkedni és merész jelenlétet produkálni.

Kohout Zoltán (via: Packagingoftheworld)